Romanii au prins gustul comenzilor online de mancare – platforma Foodpanda a crescut cu aproape 60% în 2016

9 februarie 2017

Foodpanda.ro, cea mai mare platformă de food ordering din România, a înregistrat, în 2016, o creștere a numărului de comenzi cu 57%, comparativ cu anul precedent. Din totalul comenzilor plasate pe platforma foodpanda.ro la nivel național, aproximativ 23% dintre acestea au fost achitate de către români cu cardul, restul optând pentru plata cu numerar.

Datele centralizate de companie arată că, în 2016, aplicația mobilă a generat aproximativ jumătate dintre comenzile online de mâncare de la nivel național. De asemenea, cea mai mare comandă înregistrată de platformă în 2016 s-a ridicat la 4435 de lei, cu adresa de livrare în zona de nord a Bucureștiului, Băneasa.

Topul consumatorilor fideli comenzilor online de mâncare în 2016 este condus de bucureșteni, urmați de clujeni și timișoreni. Potrivit acestuia, cele mai multe comenzi de pe platformă s-au înregistrat seara, în intervalul orar 19:30 și 20:30, lucru ce arată că, odată ajunși acasă, românii își doresc să se relaxeze, nu să gătească.

Conform foodpanda, aproximativ 81% din totalul comenzilor online de mâncare înregistrate în 2016 au provenit din Capitală, peste 11% din Cluj-Napoca și aproape 3% din Timișoara. Valoarea medie a comenzilor de mancare a rămas relativ asemănătoare cu cea din 2015, situându-se la circa 56 de lei.

„Campaniile de marketing, reducerile consistente derulate constant, dar și introducerea livrărilor în timpul nopții, în Capitală, sunt principalii factori care stau la baza creșterii numărului de comenzi în 2016. Dacă ne uităm și la experiența anilor anteriori vizavi de comportamentul consumatorului online, credem că tendinta crescatoare se va menține în 2017”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România.

foodpanda.ro precizeaza ca reprezinta „cea mai mare platformă online de comenzi de mâncare din România”, colaborând, în prezent, cu peste 400 de restaurante din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța, Arad, Ploiești, Oradea, Galați, Craiova, Sibiu și Buzău.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?