Peste un sfert dintre români nu intenționează să folosească serviciile de mobile banking, în condițiile în care cota de utilizare a mijloacelor bancare mobile se situează la 22%, astfel că România ocupă ultimul loc în Europa, reiese dintr-un studiu de specialitate, citat în raportul EY ‘Decoding mobile financial services – Innovation and collaboration to drive growth’.
Potrivit sursei citate, în ultimii ani, la nivel global, trendul de ‘digitizare’ a transformat preferințele consumatorilor și a contribuit la stabilirea unor așteptări ridicate cu privire la livrarea serviciilor. Datorită ușurinței de utilizare, pentru mulți dintre aceștia platformele mobile devin principala opțiune atunci când vine vorba de interacțiunea cu furnizorii de servicii financiare. Generația ‘mobile first’ este cea care va apela la aceste platforme ca principală metodă de interacțiune.
În acest context, România ocupă ultimul loc în Europa în privința numărului de persoane care folosesc mijloacele bancare mobile, cu o cotă de 22%, conform unui studiu efectuat recent de Ipsos. Prin comparație, la nivel european, aproximativ 47% dintre persoane folosesc servicii de mobile banking, în timp ce în SUA procentajul atinge 53%, notează EY.
Cercetarea arată că mai bine de 25% dintre respondenții români declară că nu intenționează să folosească astfel de servicii în anul următor.
Totuși, România înregistrează un potențial important de dezvoltare a serviciilor bancare oferite prin intermediul telefonului mobil, în condițiile în care rata de penetrare a telefoniei mobile este comparabilă cu nivelul din țările dezvoltate, depășind 100%.
“Conform studiului EY, furnizorii de servicii financiare pot atinge o economie de 96% a costului pe tranzacție efectuat prin canale mobile. Acest aspect, corelat cu rata înaltă de penetrare a telefoniei mobile în România sunt premisele pentru creșterea ratei de bancarizare în țara noastră”, susține Aurelia Costache, reprezentant al EY, citată în comunicatul companiei.
Raportul EY ‘Decoding mobile financial services — Innovation and collaboration to drive growth’ relevă faptul că serviciile financiare desfășurate prin intermediul platformelor mobile dispun de un potențial imens de a crește gradul de acoperire al serviciilor financiare și ușurința de utilizare pentru clienții din întreaga lume, în special pentru cei din țările emergente.
‘Pentru instituțiile financiare, serviciile financiare desfășurate prin intermediul platformelor mobile pot ajuta la deservirea unei piețe vaste, care altfel ar fi de neatins din cauza costurilor mari ale infrastructurilor fizice. Pentru operatorii de telecomunicații, astfel de servicii acționează ca flux suplimentar de venituri și stimulează dezvoltarea de servicii cu vânzări încrucișate (…) categoria plăți mobile a cunoscut cea mai înaltă rată de adopție până acum, dar și alte zone de servicii au început să prindă avânt. Serviciile financiare de creditare desfășurate prin intermediul platformelor mobile au înregistrat o creștere majoră în ultimii ani pe fondul parteneriatelor strategice încheiate între instituții financiare și furnizori din zona de telecomunicații’, se arată în concluziile raportului.
Potrivit EY, băncile din România au început să își dezvolte strategii digitale și să gândească modalități de colaborare între diferite sectoare. Pe termen mediu, specialiștii consideră că serviciile bancare tradiționale vor continua să existe, în paralel cu canalele bancare digitale. Pe termen lung, serviciile bancare online și prin telefonul mobil vor deveni predominante, mai ales ca urmare a ușurinței cu care tinerii adoptă noile tehnologii, cred experții.
La nivel global, în rândul indivizilor care încă nu dispun de acces la sistemul financiar, aproximativ 620 de milioane locuiesc în țări care au introdus noi cadre legislative sau care încurajează entitățile nebancare să activeze în domeniul serviciilor financiare. Cele mai multe astfel de țări înregistrează un decalaj considerabil în nivelurile de penetrare și incluziune a platformelor mobile în sistemele financiare.
Analiza EY privind piața potențială arată că aproximativ 434 milioane de astfel de persoane „nebancarizate” vor putea fi deservite prin intermediul serviciilor financiare desfășurate prin intermediul platformelor mobile în viitorul apropiat.
Sursa: profit.ro & agerpres.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: