[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Romania este pe primul loc in grupul Ikea, prezent in 52 de tari, la ponderea online-ului in vanzarile totale; cu o cota de 24%, fata de 18% in Marea Britanie

2 octombrie 2019

Retailerul de mobilă şi decoraţiuni IKEA, care are două magazine pe plan local, aşteaptă ca în perioada următoare magazinul din zona Pallady, deschis în iunie după o investiţie de 90 mil. euro, să contribuie la continuarea creşterii vânzărilor în online, segment care a ajuns deja la 24% din totalul încasărilor din România.

În anul financiar încheiat la 31 august, vânzările din e-commerce ale retailerului din România au avansat cu 35% faţă de anul fiscal anterior. Deschiderea magazinului Pallady, cel mai mare din sud-estul Europei, a dublat practic capacitatea de a servi comenzile plasate online în toată ţara, aici având sediul şi  call-center-ul IKEA România.

„România este prima ţară din grupul Ingka când vine vorba de cota de e-commerce din vânzările noastre totale – aproape 24%, în faţa Croaţiei cu 20,1% şi Marii Britanii cu 18,2%“, a spus într-un interviu acordat ZF pe e-mail Sara Del Fabbro, CEO IKEA South East Europe, regiune care include operaţiunile România, Croaţia, Serbia, Slovenia şi Ucraina.

Ingka Group deţine şi operează 423 de magazine în 52 de ţări, conform datelor disponibile la 31 august 2018. IKEA România a încheiat anul fiscal financiar 2019 (1 septembrie 2018 – 31 august 2019) cu vânzări de peste 160 de milioane de euro (fără TVA), în creştere cu 18,5% faţă de anul precedent, conform calculelor ZF pe baza datelor furnizate de companie. Astfel, online-ul a adus companiei încasări de peste 38 de milioane de euro ( fără TVA) în anul fiscal anterior.

Desi in statisticile Eurostat, Romania este pe ultimul loc in ceea ce priveste adoptia comertului electronic in randul populatiei, locul I in clasamentul IKEA ne spune altceva: daca are incredere in comerciant, romanul cumpara online. Si o (va) face mai mult decat cumparatorii online din alte tari dezvoltate.

In Romania sunt inca foarte multi comercianti care nu ofera incredere iar aceasta este explicatia pentru care piata este inca departe de a-si atinge potentialul.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?