Raportat la populatia cu varsta cuprinsa intre 16 si 74 de ani, doar 11% dintre romani efectueaza cumparaturi de pe Internet, ceea ce plaseaza Romania in coada clasamentului european. Media la nivel european a ajuns la 53%, fata de 30% in 2007. Cu alte cuvinte, in Europa, unul din doi face achizitii online in vreme ce in Romania avem numai unul din 10.
La nivel european, cei mai multi utilizatori de ecommerce sunt pe segmentul de varsta 25-34 de ani. Raportat la numarul de utilizatori de internet, se observa ca 3 persoane din patru efectueaza cumparaturi online. In cazul Romaniei, ponderea cea mai mare este de 21%, atat pentru segmentul de varsta 16-24 ani cat si pentru 25-34 ani.
Gradul de penetrare a comertului electronic in randul populatiei este cel mai ridicat in tarile nordice (Finlanda, Suedia, Danemarca, Norvegia), dar si in Marea Britanie si Germania, cu 90% sau chiar peste in randul segmentului de varsta 25-34 de ani. Surpriza este Germania cu o pondere de 94%, cea mai mare dintre toate statele membre UE, pe aceste segment de varsta.
Sursa: Eurostat
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: