[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Rezultate SelfPay 2020: 5.500 de statii de plata, peste 500 mil. euro procesate, 17 mil. de plati si crestere cu aproape 300% a profitului net

18 mai 2021

SelfPay, liderul local al pieței de Stații de Plată de tip self-service, a procesat anul trecut 17,2 milioane de plăți, înregistrând o creștere de 40% față de 2019.

O evoluție pozitivă se remarcă pe toate segmentele relevante de plăți procesate de companie, de la cel al taxelor şi impozitelor (în creștere cu 215%), la moneda electronică (în creștere cu 107%), plata facturilor (în creștere cu 42%), plata ratelor pentru credite (în creștere cu 20%), până la serviciile introduse recent în portofoliul SelfPay, precum vânzarea biletelor Loteriei Române sau plata contravalorii tarifului pentru permisul de conducere.


Astfel, pe parcursul anului 2020, în portofoliul SelfPay au fost adăugate 38 de noi servicii din segmente diverse, respectiv cel al utilităților, financiar-bancar, taxe și impozite, home delivery şi divertisment, servicii furnizate de jucători cu acoperire regională, dar și națională.

Compania a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 109,3 milioane de lei şi o creștere a profitului net cu 298% faţă de anul anterior. În același timp, compania a raportat EBITDA  de aproape 6 milioane de lei, înregistrând astfel o creștere de 170%, în raport cu aceeași perioadă a anului trecut.

“Într-un an cu multe provocări și restricții din cauza pandemiei, afacerile SelfPay au crescut semnificativ, sumele procesate prin Staţiile de Plată SelfPay depășind pragul de 500 de milioane de euro. Această evoluție are la bază diversificarea serviciilor oferite de companie și adaptarea continuă a proceselor interne la evoluția pieței, dar și restricțiile care au făcut ca românii să prefere efectuarea plăţilor la Stațiile de Plată SelfPay, evitând interacţiunea cu alte persoane neapărat necesară ȋn cazul plății la ghișee sau la comercianţi. Am lansat zeci de servicii noi, din domenii diverse, cu acoperire națională sau regională. Reţeaua SelfPay facilitează acum şi accesul la servicii oferite de companii private de Home Delivery sau divertisment, precum şi la servicii publice cum ar fi colectarea tarifelor pentru eliberarea permiselor auto sau a certificatelor de ȋnmatriculare, precum şi a taxelor de paşaport sau a altor documente de călătorie”, a declarat Adrian Badea, CEO al SelfPay.

La finalul anului 2020, portofoliul de servicii disponibile la Staţiile de Plată SelfPay a ajuns la 170, reţeaua de Staţii de Plată a atins 5.500 de unităţi, iar numărul de tranzacţii procesate lunar de SelfPay a depășit pragul de 2.000.000.

Planurile companiei vizează investiții susținute în extinderea regională a rețelei de Stații de Plată SelfPay, se concentrează pe diversificarea portofoliului de servicii disponibile în rețeaua de Stații de Plată SelfPay și pe dezvoltarea proiectelor speciale cu parteneri din diverse industrii, care constau în principal în furnizarea de soluţii personalizate de automatizare a plăților.

___________

SelfPay deține cea mai mare rețea de Stații de Plată de tip self-service din România. În prezent, rețeaua SelfPay numără mai mult de 5.700 de Stații de Plată, cu peste 170 de servicii disponibile.

Stațiile de Plată SelfPay pot fi găsite în marile rețele de retail (Mega Image, Profi, Kaufland, Carrefour), centre comerciale, piețe, benzinării și magazine de proximitate și sunt disponibile în fiecare zi, în intervalul orar în care magazinele sunt deschise.

Din 2020 SelfPay este membru al Asociației Române de Fintech, organism care reprezintă interesele antreprenorilor români care dezvoltă produse tehnice în industria serviciilor financiare

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?