[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Rezultate ING Bank România în prima jumătate din 2025: +11% total active, +5% profit net

4 septembrie 2025

În primele șase luni ale anului 2025, activele băncii s-au majorat cu 11%, ajungând la valoarea de 79 mld. lei, în vreme ce profitul net a înregistrat o creștere de 4,8% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Portofoliul de credite a crescut cu 17,2% (ajungând la 45,9 miliarde lei) în primele șase luni din 2025, comparativ cu prima jumătate a anului trecut, iar valoarea depozitelor atrase de la clienți a ajuns la 68,8 miliarde de lei (în creștere cu 11% față de primul semestru din 2024).

Impactul incertitudinilor din prima jumătate de an s-a reflectat în creșterea costurilor cu provizioane, la 46,7 milioane de lei (cu 32,1% mai mult față de 2024) și în creșterea cheltuielilor operaționale cu 46,1%. Totodată, valoarea impozitelor plătite s-a majorat cu 10,6%. Cu toate acestea, rezultatul operațional a înregistrat o creștere de 6,7%.

ING Bank România a continuat să finanțeze tranziția către o economie verde prin strategia sa de creditare, înregistrând un procent de 39,5% din totalul creditelor ipotecare acordate sub formă de credite sustenabile. Totodată, pe segmentul corporate, banca a mobilizat fonduri în valoare de aproximativ 110 milioane euro destinate finanțărilor sustenabile în primul semestru al anului 2025.

„Prima parte a anului 2025 a fost asociată cu un nivel ridicat de incertitudine, însă clienții noștri dau dovadă de reziliență și consecvență, ceea ce se reflectă în creșterea activelor băncii și în parametrii noștri de performanță. Rămânem același jucător implicat în economia românească și un partener de cursă lungă pentru clienții noștri, traversând împreună ciclurile economice.

Anul acesta ducem la bun sfârșit un amplu proiect de accesibilitate, prin care oferim servicii și produse adaptate persoanelor cu dizabilități, printre care se numără cardurile cu notch, soluții digitale și agenții accesibilizate cu ATM-uri dedicate, traseu tactil, rampe și indicatoare Braille.

Nu în ultimul rând, lucrăm intens la diversele tipuri de servicii RoPay, primul fiind deja lansat în prima jumătate a anului, respectiv plata prin scanarea unui cod QR cu ING Home’Bank. RoPay reprezintă primul serviciu național de plăți instant prin telefon mobil disponibil în România”, spune Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

Noi produse si servicii bancare

RoPay, serviciul național de plăți instant cu mobilul dezvoltat de TRANSFOND și implementat de băncile de pe piața românească, a început să se vadă și în portofoliul de servicii ING. Clienții ING Bank România pot plăti sau transfera instant bani către alte persoane fizice prin scanarea unui cod QR generat de beneficiar, din aplicația mobilă ING Home’Bank. Pe măsură ce mai mulți comercianți se înscriu în RoPay, clienții ING vor putea face plăți contactless, online sau la utilități, fără să folosească detalii bancare sau cardul.

Din luna iunie, ING Bank oferă noi produse și servicii pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv carduri speciale, soluții digitale și agenții accesibile. Peste 100 de office-uri ING permit accesul persoanelor cu dizabilități de vedere sau locomotorii, iar două sucursale din București sunt complet adaptate cu rampă, indicatoare Braille, traseu tactil și ATM-uri dedicate. Până la finalul anului, ING își propune să ofere în fiecare office ATM-uri accesibile comunității de persoane cu dizabilități. De asemenea, au fost emise peste 16.000 de carduri cu notch pentru persoanele cu dizabilități de vedere.

Anul acesta ING a lansat și Kitul de Siguranță, o funcționalitate în aplicația de mobile ING Home’Bank, care permite utilizatorilor să își consolideze protecția împotriva fraudelor din mediul online. Spre exemplu, clienții pot să marcheze dispozitivul ca fiind de încredere sau să activeze autentificarea biometrică pentru acces în aplicație și de autorizare a operațiunilor prin amprentă sau recunoaștere facială. Geolocalizarea, una dintre cele mai populare opțiuni din kit, poate bloca automat tranzacțiile suspecte realizate din alte țări decât cea în care se află utilizatorul, folosind coordonatele GPS ale telefonului. De la începutul anului trecut, când a fost lansat serviciul de geolocalizare, 500.000 clienți și-au activat funcționalitatea.  

____________

Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală cu peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci.

Noutăți
Stay updated to the impact of emerging technologies in fintech & banking.
Banking 4.0 newsletter - subscribe
Cifra/Declaratia zilei

Dariusz Mazurkiewicz – CEO at BLIK Polish Payment Standard

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?