Veniturile din exploatare ale 2Performant Network au înregistrat o creștere de 35% în anul 2023
comparativ cu anul anterior, atingând suma de 52.3 milioane lei. Într-un context economic marcat de inflație, compania a raportat o cifră de afaceri de 46.4 milioane lei, marcând o creștere de 32% față de 2022. Veniturile din operațiuni au observat, de asemenea, o creștere de 34% față de anul precedent.
Din cifra de afaceri realizata, România a contribuit cu 87%. 2Performant a înregistrat o creștere de 34% pe piața internă și de 22% pe piața externă, față de anul precedent.
In 2023, veniturile operaționale ale 2Performant Network (după deducerea comisioanelor plătite afiliaților) au înregistrat o creștere de 34%, ajungând la 11.8 milioane de lei, comparativ cu 8.8 milioane de lei în anul precedent, stimulată și de implementarea unei noi formule de calcul a comisionului de rețea, bazată pe procent din valoarea vânzării.
Cheltuielile au ajuns la 51.4 milioane de lei, apreciindu-se cu 34%, cu 1% mai lent decât veniturile din exploatare. Cea mai mare contribuție a fost adusă de alte cheltuieli de exploatare, care s-au ridicat la 39.2 milioane de lei, în creștere cu 32%. Acest cost reprezintă, în proporție de 88%, comisioanele datorate afiliaților, care au crescut cu 33% față de 2022, odată cu extinderea afacerii, în linie cu creșterea cifrei de afaceri.
Rezultatul din exploatare s-a îmbunătățit cu 128%, de la un profit de 416 mii de lei, la profit din exploatare de 949 mii de lei.
EBITDA a crescut cu 92% față de anul 2022, ajungând la 2.4 milioane de lei, iar marja EBITDA a crescut la 5% față de 3% în 2022. EBITDA ajustată a ajuns la 3.2 milioane lei, o creștere de 154% fata de anul 2022. Profitul brut a înregistrat o evoluție pozitivă, creștere de la o un profit de 365 de mii de lei, la un profit de 987 mii de lei, o creștere de 170%. La nivelul profitului net, 2Performant a închis anul 2023 cu 869 mii de lei, creștere de 236% față de 2022.
În cursul anului 2023, ecosistemul 2Performant a înregistrat o creștere a numărului de vânzări de 46% comparativ cu anul 2022, pe fondul unei creșteri generale de 3% în vânzările eCommerce pe teritoriul României, conform datelor provenite de la comercianții online activi. În acest interval, 2Performant a realizat vânzări de 142.2 milioane de euro, marcând o ascensiune de 39% față de perioada precedentă. În același timp, compania a depășit pragul de 100 milioane clickuri generate pe parcursul unui an.
Pe parcursul anului 2023, cei 9,249 utilizatori ai platformei Companiei au generat 102.1 milioane de clickuri, (+19% vs. 2022) și aproximativ 2.9 milioane de vânzări, ceea ce reprezintă o majorare de 46% în raport cu anul anterior. La nivelul întregului an, comisioanele afiliaților s-au ridicat la 8.3 milioane de euro, o creștere de 33% în comparație cu anul 2022.
De asemenea, în 2023 rata de conversie a crescut cu 0,5pp față de 2022, până la 2.8%, în vreme ce venitul mediu obținut de afiliați pentru fiecare 100 de clickuri a crescut cu 12%, ajungând la 8.17 euro. Eficiența investițiilor în marketingul afiliat s-a îmbunătățit, oferind un câștig de 17 euro pentru fiecare euro investit, o îmbunătățire de 4% față de anul precedent.
Piata a reactionat imediat dupa publicarea rezultatelor astfel ca pretul actiunii crestea in prima parte a zilei pana la 2,86 lei, + 10,4% fata de ziua precedenta, nivel maxim al ultimelor 12 luni.
„În condițiile unei piețe locale de comerț online care a stagnat anul trecut, rezultatele pe care le-au obținut utilizatorii și clienții noștri au demonstrat încă o dată că în perioadele dificile este important să ai lângă tine partenerii potriviți. Abordarea noastră unică, bazată pe transparență, predictibilitate și competiție îi aduce împreună pe cei mai performanți profesioniști din comerțul online ceea ce se traduce în venituri superioare atât pentru ei, cât și pentru 2Performant.” a declarat Dorin Boerescu, CEO & co-fondator 2Performant.
„Cel mai important proiect în 2023 a fost validarea versiunii 1.0 a Business League – primul campionat de comerț online la nivel global, pe care îl vom lansa la 1 aprilie 2024 pe piața din UE și din 2025 pe piața din USA – cea mai mare piață de e-commerce din lume, în afară de China.
Bazat pe 12 ani de experiență în gamificare, Business League aduce în e-commerce o experiență de esports ceea ce le oferă utilizatorilor contextul și motivația de a obține performanțe net superioare față de orice alt sistem de colaborare dintre magazine online și marketeri. Organizat sub formă de campionat având drept criteriu numărul de vânzări generate, Business League este deja la al 3-lea sezon în cadrul platformei 2Performant.
Cu BusinessLeague.com ne propunem să oferim generațiilor noi de profesioniști digitali la nivel global
o experiență unică de muncă și educație profesională, fiind un diferențiator extrem de puternic față de
toate rețelele de afiliere existente.” a mai precizat Boerescu.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: