Revolut pune capat speculatiilor legate de popriri: „Revolut NU este o modalitate de a face evaziune fiscala”

Premium
6 noiembrie 2020

Din aceasta saptamana, in urma unui parteneriat cu Libra Internet bank, clientii Revolut au conturi de IBAN pe lei, astfel ca isi pot primi salariile in aceste conturi si chiar folosi Revolut pentru cont principal.

Pe retelele de social media s-a comentat ca odata cu aceasta schimbare, cei care foloseau Revolut pentru a scapa de popririle ANAF nu vor mai beneficia de acest asa zis avantaj. Irina Scarlat, Head of Global Growth la Revolut, pune capat speculatiilor si spune ca acesta este un mit.


In ceea ce priveste blocatul conturilor de catre ANAF as vrea sa precizez ca Revolut NU este o modalitate de a face evaziune fiscala. Este un mit faptul ca, conturile utilizatorilor Revolut nu pot fi restrictionate,” spune Scarlat.

Reprezentantul companiei spune ca in momentul in care utilizatorii se inregistreaza sa foloseasca Revolut, acestia accepta termenii si conditiile de utilizare a serviciului.

Acolo scrie ca utilizatorii sunt obligati sa respecte obligatia fiscala din statul in care sunt rezidenti. Deci, nu se schimba nimic in felul in care functioneaza Revolut. Revolut nu a fost si nu va fi folosit pentru evaziune fiscala. Conformitatea este o prioritate pentru noi.

In situatia in care Libra Internet Bank va primi o solicitare de poprire pentru un client Revolut, posesor al unui cont IBAN in lei, banca nu-i va da curs. Directorul General al bancii, Emil Bituleanu, explica de ce:

Pentru ca nu sunt clientii nostri. Sunt conturi Revolut deschise in numele clientilor lor. Noi nu stim cine sunt acei clienti. Noi in aceasta schema suntem furnizori de tehnologie. Clientii respectivi raman clienti Revolut desi au IBAN emis de Libra. Singurul nostru client, cu peste un milion de conturi virtuale (n.r. produse reglementate de autoritatile europene si agreate de BNR), este Revolut,” a spus Bituleanu.

Prin urmare, solicitarea respectiva trimisa de ANAF  catre Libra Internet Bank va fi transmisa catre Revolut  care coopereaza mai departe cu autoritatile statului.

„Situatia asta se intampla si in cazurile anterioare nu este nicio diferenta fata de modul in care functionam anterior,” a precizat Scarlat.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?