Anul acesta pare să marcheze o schimbare majoră în industria turismului, în condițiile în care tot mai multe țări renunță la restricții după pandemia COVID-19, inclusiv în România.
Tendința de revenire la comportamentele de mobilitate de dinainte de pandemie și reluarea călătoriilor în străinătate s-au remarcat chiar din primele trei luni ale anului 2022. În acest interval, numărul utilizatorilor români care au făcut cheltuieli de călătorie s-a dublat, iar volumul total al tranzacțiilor realizate în timpul deplasărilor în străinătate s-a triplat, după cum arată datele aplicației financiare[1].
Un client român a cheltuit, prin Revolut, în medie 380 EUR, în perioada ianuarie-martie 2022, pentru călătorii în afara granițelor țării, mai mult cu 66% față de ianuarie-martie 2021. Clienții români cu vârste cuprinse între 35-44 de ani au fost, de departe, cei care au folosit cel mai mult Revolut pentru achiziții legate de călătoriile în străinătate, cu o sumă medie de 488 EUR/ utilizator.
De asemenea, plățile pentru cazarea la hoteluri, moteluri și resort-uri în străinătate au revenit în top 5 categorii, pe poziția a patra (după supermarket-uri și magazine alimentare, benzinării, restaurante și bistro-uri). Volumul total al plăților pentru cazare a crescut de trei ori în primul trimestru 2022 față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce cheltuielile cu transportul aerian au fost de 5 ori mai mari.
După sumele totale cheltuite, clasamentul principalelor 5 țări de destinație pentru utilizatorii români ai aplicației financiare, în trim. I 2022, este: Marea Britanie, Italia, Emiratele Arabe Unite, Spania și Austria.
Dorința românilor de a călători mai mult, de a investi în dezvoltarea personală sau în activități noi este evidențiată și de studiile recente privind comportamentul consumatorului. Studiul ”Românii azi”[2] arată o ușoară creștere a procentului conaționalilor care iau în calcul o creștere a achizițiilor ce țin de dezvoltare personală și experimentare de lucruri noi (călătorii/ vacanțe, ieșiri în oraș) de la 22% la 26%.
[1] Date anonimizate și agregate.
[2] Studiu realizat de Reveal Marketing Research, în perioada în perioada 28.03-01.04.2022, pe un eşantion reprezentativ pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: