[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Revolut a înregistrat în 2022 venituri de 1 miliard de euro, in crestere cu 45% fata de 2021. Compania anticipează venituri de 2 miliarde de euro și o marjă de profit netă de două cifre, în 2023.

22 decembrie 2023

Revolut Ltd. a făcut publice vineri, 22 decembrie, rezultatele pentru anul încheiat la 22 decembrie 2022. Compania spune ca punctul forte in rezultatele inregistrate l-a reprezentat modelul diversificat de creștere, bazat pe Plăți, Abonamente, Schimburi valutare, precum și pe veniturile din dobânzi.

Veniturile au crescut cu 45%, la peste 1 miliard de euro (923 milioane de lire sterline) în 2022, de la 748 milioane de euro (638 milioane de lire sterline), în 2021, în ciuda tendinței de scădere din 2022 din industria crypto și de pe piețele de capital, care au contribuit la rezultatele bune ale liniei de afaceri  Investiții în 2021.


Veniturile din Carduri și interschimb au crescut cu 105% în 2022 la 359 milioane de euro (306 milioane de lire sterline), de la 175 milioane de euro (149 milioane de lire sterline) în 2021.

Veniturile din Abonamente au crescut cu 48% în 2022 la 185 milioane de euro (158 milioane de lire sterline), de la 125 milioane de euro  (107 milioane de lire sterline) în 2021.

Veniturile din dobânzi au crescut, în 2022, la 97 de milioane de euro (83 milioane de lire sterline), de la 2 milioane de euro (1,7 milioane de lire sterline) în 2021, susținute de evoluția depozitelor, a creșterii ratei dobânzilor și de consolidarea capabilităților trezoreriei.

Creștere accelerată bazată pe diversitatea de produse structura veniturilor (figura 1)

Revolut a adăugat un număr record de clienți anul trecut, adăugând aproape 10 milioane de clienți noi. Depozitele au crescut cu 71% comparativ cu anul anterior, o dovadă a încrederii clienților în capacitatea companiei de a le asigura nevoile de plăți de zi cu zi, nu doar ocazional.

Pe fondul unui mediu de piață dominat de incertitudine și ezitare, Revolut și-a direcționat excesul de profit brut după cheltuielile de exploatare – 252 milioane de euro (215 milioane de lire sterline) – în principal către investiții în:

Vânzări și marketing: Compania a investit 141 de milioane de euro (120 milioane de lire sterline) în marketing pe piețele sale pentru a stimula recomandările peer-to-peer, pentru a-și crește prezența pe canalele digitale și pentru a lansa cea mai mare campanie publicitară de până acum a brandului Revolut, în Marea Britanie – ”Your Way in”;

Produse noi și extindere globală: Revolut a investit peste 76 milioane de euro (65 milioane de lire sterline) pentru conceperea și lansarea de produse noi inovatoare, iar acum aduce peste 50 de produse pe piețele sale. Revolut și-a consolidat, de asemenea, echipele, punând bazele pentru activitățile proaspăt lansate în Brazilia (mai 2023) și Noua Zeelandă (iulie 2023);

Experiența clienților: Revolut și-a dublat echipa de asistență pentru clienți, 90% dintre solicitările către serviciul de relații cu clienții fiind preluate în mai puțin de două minute.

Ca rezultat al acestor investiții, compania și-a dublat efectivele de la 3.000 de angajați la 6.000, în vreme ce companiile din domeniul tehnologiei au apelat la disponibilizări de personal și reduceri de costuri.

Figura 2: Investiții în creștere

Creștere accelerată și profitabilitate

Rezultatele financiare din 2022 au demonstrat angajamentul Revolut de a construi o afacere durabilă, axată în egală măsură pe creștere accelerată și profitabilitate;

Pe parcursul anului, veniturile au crescut de la un trimestru la altul cu 20%, în timp ce marja profitului brut în ultimul trimestru al anului a fost de 80%;

Creșterea veniturilor a pus Revolut într-o poziție de profitabilitate durabilă, în 2022. Compania a înregistrat EBITDA ajustată de 27 milioane de euro (23 milioane de lire sterline) și un profit net de 7 milioane de euro (6 milioane de lire sterline).

Figura 3: Evoluția trimestrială a profitabilității

„2022 a fost un an foarte bun pentru Revolut, un an în care ne-am distanțat semnificativ de competiție, ne-am consolidat situația financiară, am extins baza de clienți, am lansat numeroase produse și funcționalități, am deschis noi piețe și am continuat să ne concentrăm pe activitățile legate de managementul riscurilor, conformitate și guvernanță corporativă”, a declarat Nik Storonsky – CEO și co-fondator Revolut.

„Privind în viitor, prioritatea noastră este să continuăm să creștem în toate piețele unde suntem prezenți. Ne continuăm parcursul pentru obținerea licenței bancare în Regatul Unit, în timp ce ducem mai departe planurile de lansare pe noi piețe. Recent am depășit borna de 35 de milioane de clienți retail, care lunar realizează mai mult de jumătate de miliard de tranzacții, am lansat Revolut 10, o nouă versiune a aplicației care a adus o schimbare semnificativă a design-ului. Acestea sunt realizări importante, însă este doar începutul, ambiția noastră este de a  crește de zece ori mai mult, până la 350 de milioane de clienți și mai departe”, a adăugat el.

Martin Gilbert – Președintele Consiliului de Administrație, a declarat: „În ciuda  provocărilor macroeconomice și geopolitice, 2022 a fost un an excelent pentru Revolut. Am făcut investiții importante în produse, tehnologie, în managementul riscurilor, conformitate și guvernanță corporativă, în timp ce am ținut costurile sub control. Această strategie a dat roade. Astfel, depozitele clienților au crescut cu 71%, iar numărul clienților pentru planurile cu plată s-a majorat cu 55%.

„Sunt încântat și hotărât să dezvoltăm în continuare compania și să confirmăm așteptările stakeholderilor noștri. Suntem în fața unei mari oportunități – aceea de a deveni furnizorul principal de servicii financiare pentru milioane de clienți din lume și contăm pe ambiția, flexibilitatea și capacitatea de a inova a echipelor noastre în atingerea cu succes a acestui obiectiv”, a completat el.

Opinia calificată a auditorului

Auditorul Revolut, BDO, a precizat că: „situația [referitoare la opinia calificată pentru rezultatele financiare pentru 2021] a fost rezolvată și, prin urmare, am putut obține suficiente probe de audit adecvate cu privire la soldurile relevante incluse în situațiile financiare pentru anul încheiat la 31 decembrie 2022. Opinia noastră este modificată doar din cauza posibilului efect al acestei situații asupra comparabilității cifrelor din anul curent (2022) pentru veniturile și soldurile aferente și cifrele din anul precedent (2021).”

BDO a confirmat că baza pentru calificare se referă „exclusiv la ceea ce privește comparabilitatea cifrelor din anul curent 2022 cu cifrele din anul anterior”.

Cu excepția acestei comparabilități, situațiile financiare ale Revolut pentru exercițiul financiar 2022 „oferă o imagine fidelă și corectă a situației afacerilor Grupului și ale societății-mamă și a profitului acesteia pentru anul încheiat la data de 31 decembrie 2022”.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?