[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Revolut a depasit pragul de 2 milioane de clienti – după patru ani de la intrarea pe piața locală. Compania raporteaza o rata de penetrare de 26% in randul populatiei active.

6 iulie 2022

România este a doua cea mai mare piață de retail din lume pentru Revolut, după Marea Britanie, cu o rată de penetrare de 26% în rândul populației active, la nivel național. București este primul oraș Revolut din UE, iar 1 dintre 3 bucureșteni din categoria populației active este client Revolut.

Revolut, aplicația cu peste 18 milioane de clienți la nivel global, a atins pragul de 2 milioane de clienți pe piața locală, după 4 ani de prezență în România.


Din mai 2018, când a avut loc lansarea oficială pe piața locală, până în iunie 2022, clienții români au realizat aproximativ 520 de milioane de tranzacții și au folosit aplicația pentru plăți, schimburi valutare, pentru a economisi în „pușculițe” digitale, dar și pentru investiții în criptomonede.

Utilizatorii locali au descoperit, în timp, și alte utilizări ale Revolut, cum ar fi: realizarea de donații către organizații neguvernamentale prin caracteristica Donații, gestionarea cheltuielilor familiei cu Revolut Junior sau rezervarea cazării, pentru vacanțe, prin funcționalitatea Sejururi.

In prezent România este a doua cea mai mare piață de retail din lume pentru Revolut, după Marea Britanie, cu o rată de penetrare națională, în rândul populației active, de 26%. Mai mult, Bucureștiul este primul oraș Revolut din UE, iar unul din trei locuitori de vârstă activă este client Revolut.

Profilul clientului Revolut din România este următorul: are, în medie, 36 de ani, locuiește într-un oraș mare, cu peste 250.000 de locuitori. Topul primelor 10 orașe din România este următorul: ​​București (420.000 clienți), Iași (68.000), Cluj-Napoca (65.000), Timișoara (56.000), Brașov (50.000), Constanța (46.000), Craiova (34.000), Galați (29.000), Ploiești (28.000), Sibiu (26.000).

„În urmă cu patru ani, când ne-am lansat operațiunile în România, Revolut făcea pionierat cu primii aproape 20.000 de clienți, aceia care ne-au descoperit aplicația chiar înainte de intrarea oficială pe piață. La acel moment, doar 9,7% din populația României folosea internet banking, după cum arată statisticile oficiale. În 4 ani, procentul localnicilor care folosesc internetul în scopuri bancare și financiare a crescut la 18,5% și mai este loc de îmbunătățire în condițiile în care suntem sub media UE, din 2021, de 58%.

În același timp, Revolut în România a devenit unul dintre performerii companiei, cu aproximativ 500.000 de clienți noi incluși anual, consolidându-și poziția pe piața locală prin lansările de noi produse financiare.

Suntem hotărâți să inovăm continuu, aducând tot mai multă inovație în viața clienților noștri. Pentru 2022, intenționăm să adăugăm credite de nevoi personale și produsul Pay Later, alături de alte caracteristici relevante pentru stilul de viață al clienților noștri, dar și funcționalități pentru a spori controlul cheltuielilor, servicii de asigurare și protecție personală și a familiei, extinderea ofertelor personalizate pentru afaceri,” a declarat Gabriela Simion, Director General al sucursalei Revolut din România.

De la un card de vacanță la o aplicație de zi cu zi pentru tot ce ține de bani

Românii au folosit, inițial, Revolut pentru transferuri instantanee (internaționale și naționale) și pentru a cheltui ca un localnic în peste 150 de țări. Treptat, clienții au descoperit și cursul de schimb avantajos în peste 30 de valute și ușurința de a efectua plăți, online și offline, direct in-app, contactless sau cu smartphone-ul.

De la lansarea în România, clienții au cheltuit, în medie, 19 EUR/ tranzacție, în primul rând pentru a face achiziții de alimente și produse din magazine alimentare sau supermarketuri, dar și pentru divertisment și utilități. Retaileri precum Mega Image, Lidl, Profi, Carrefour, Auchan, benzinării precum OMV, Petrom, MOL, Rompetrol și platformele de car-sharing precum Bolt și Uber au fost comercianții cu cel mai mare număr de tranzacții, din mai 2018 până în prezent.

Pe măsură ce românii au descoperit viteza, siguranța și ușurința de utilizare a Revolut, super-aplicația a devenit contul curent de zi cu zi pentru un număr tot mai mare de clienți locali. Doar în ultimele 12 luni, numărul tranzacțiilor a crescut cu 70% și volumul total al tranzacțiilor cu +48% (iulie 2021 – iunie 2022 față de iulie 2020 – iunie 2021). Clienții Revolut din România nu fac doar plăți în magazine sau pe platforme de comerț electronic, dar folosesc, de asemenea, super-aplicația pentru a economisi sau pentru a trimite bani familiilor. De exemplu, sumele de bani trimise cu Revolut înapoi acasă de românii care trăiesc și lucrează în străinătate au crescut de la aproximativ 20 milioane EUR în 2018 la 316 milioane EUR în 2021.

Economisești în timp ce cheltuiești, cu o aplicație transparentă, ușor de folosit

Datorită simplității și securității sporite a produsului, funcționalitățile care ajută la controlul cheltuielilor, Recompensele (cashback) și seif-urile Vaults s-au adăugat pe lista de preferințe a utilizatorilor români. Un client poate beneficia de cashback de până la 10% oferit prin Recompense pentru achizițiile efectuate de la peste 30 de parteneri din diferite categorii – electronice și echipamente IT, călătorii, modă, sport, divertisment, sănătate, alimente și magazine alimentare. Suma rambursată poate fi depusă în seif-urile Vaults pentru diferite obiective – sărbători, cadouri, achiziții scumpe, studii, obiective de familie – sau poate fi folosită pentru cumpărături sau plăți curente.

Pregătirea călătoriilor și a vacanțelor a devenit, de asemenea, mai simplă și mai convenabilă de la lansarea funcției Sejururi, în noiembrie 2021. Pur și simplu rezervând hotelul sau pensiunea preferată direct din aplicație, un client poate obține până la 10% din prețul serviciilor de cazare pentru o vacanță sau un city break, după ce achită cu Revolut. Pentru clienții Metal și Premium, utilizarea Revolut aduce și un plus de confort și prevenție, deoarece super-aplicația a adăugat un pachet de asigurare care include protecție pentru urgențe medicale în străinătate, pentru anularea călătoriei, întreruperea călătoriei, bagaje pierdute sau întârziate și acoperire pentru sporturi de iarnă. Planul financiar Premium oferă, de asemenea, acoperire pentru copiii sau persoanele aflate în întreținere până la vârsta de 17 ani, iar Metal include, suplimentar, și acoperirea extinsă pentru răspunderea de călătorie și franșiza la închirierea de autoturisme.

Revolut s-a dovedit, în timp, și un instrument util pentru a încuraja comportamentul de economisire. Cu algoritmul de rotunjire a sumelor cheltuite până la cea mai apropiată valoare rotundă, clienții pot pune bani deoparte pentru vacanțe, pentru evenimente importante din viață sau investiții în criptomonede sau imobiliare. Banii se strâng în pușculițe digitale denumite seifuri Vaults. Din mai 2018 până la finalul lunii iunie 2022, clienții români au creat peste 924.000 de Seifuri, iar în ultimele 12 luni, comportamentul de economisire a devenit și mai vizibil, numărul clienților care au creat seifuri Vaults crescând cu 64% (iulie 2021 – iunie 2022 față de iulie 2020 – iunie 2021). Primele 3 monede preferate de clienții români Revolut au fost: EUR (47% din suma totală economisită de la lansarea pe piața locală), RON (35%), USD (10,3%).

Instrumente pentru investiții și educație financiară în rândul adolescenților

Milioane de clienți români au, de asemenea, posibilitatea de a investi în criptomonede și tranzacționare, direct în aplicație. În ultimele 12 luni, numărul clienților români care investesc în criptomonede a crescut cu 140% față de anterioarele 12 luni. Cele mai populare tokenuri sunt Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH), Ripple (XRP), Cardano (ADA), Skale (SKL), iar clienții locali pot investi în 66 de tokenuri. Toate criptomonedele sunt disponibile pentru clienți indiferent de planul deținut, iar clienții Standard pot face upgrade la planuri cu plată pentru a reduce comisioanele (comision de 1,5% per tranzacție pentru clienții Premium și Metal, 2,5% pentru Standard și Plus). Suma minimă de la care un utilizator poate investi în criptomonede este de 1 EUR.

Dar, având în vedere interesul în creștere pentru această clasă de active, le reamintim clienților noștri că tokenurile cripto sunt active volatile și prețurile se pot schimba rapid. Deși Revolut crede în extinderea accesului la criptomonede, este posibil ca acest instrument să nu fie potrivit pentru toată lumea, așa că Revolut îi încurajează pe clienți să studieze riscurile și oportunitățile înainte de a cumpăra sau de a vinde. Clienții ar trebui să se documenteze din surse independente și să învețe diferențele dintre tokenuri, precum și să ia în considerare circumstanțele lor personale atunci când cumpără sau vând cripto. Capitalul poate fi expus riscului, în funcție de evoluția valorii criptomonedelor, care pot scădea sau crește foarte rapid.

Aplicația Revolut este, de asemenea, un instrument pentru a crește cunoștințele financiare ale adolescenților și copiilor. De la lansarea sa pe piața locală, în mai 2020, Revolut Junior, un produs conceput pentru copii și adolescenți cu vârste cuprinse între 6 și 17 ani, a transformat în realitate preocuparea Revolut pentru a le educa utilizatorilor o serie de abilități financiare pentru toată viața. Cu Revolut Junior, copiii pot învăța abilități de gestionare a banilor prin instrumente financiare personalizate, cu ajutorul unui cont personal și al unui card, care le oferă libertatea de a câștiga, gestiona și cheltui bani într-un mediu complet controlat de părinte.

O extensie a contului Revolut al părintelui, Revolut Junior poate fi folosit pentru achiziții pe platforme de e-commerce, pentru a plăti în magazin sau a retrage bani la bancomat, dar are și câteva caracteristici cheie pentru a ajuta copiii să câștige, să-și gestioneze banii și să cheltuiască. Peste 150.000 de clienți locali folosesc Revolut Junior pentru a le oferi bani de buzunar copiilor lor și pentru a le stabili provocări și obiective financiare, fiecare având o valoare financiară asociată.

Produse bancare digitale pentru clienții de retail și business, cu o apăsare de buton

Din martie 2021, Revolut Bank UAB, entitatea bancară licențiată de Banca Lituaniei și supravegheată de Banca Centrală Europeană, și-a extins licența bancară specializată în România. Revolut Bank are scopul de a propune produse bancare competitive suplimentare și de a aduce o protecție mai mare conturilor clienților români, până la 100.000 EUR conform Protecției Depozitelor, garantată de compania de stat lituaniană Asigurarea Depozitelor și Investițiilor. De asemenea, Revolut a introdus IBAN-ul local pentru clienții de retail români, fiind una dintre primele piețe care a dezvoltat acest avantaj pentru utilizatori. Din iunie 2022, IBAN-ul local în lei a fost pus la dispoziție și pentru clienții business.

În calitate de jucător global important în industria fintech, Revolut va continua să inoveze pentru clienții săi din segmentele retail și business, prin proiectarea de noi produse adaptate la infrastructura digitală globală. Tranzacții internaționale mai rapide, credite de nevoi personale mai accesibile, produsul responsabil Pay Later, noi instrumente de economii sau investiții, managementul cheltuielilor și alte funcții utile pentru segmentul B2B vor transforma viziunea Revolut în realitate și vor ajuta consumatorii să navigheze mai rapid, mai sigur, cu încredere, în lumea banilor.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?