[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Reteaua de acceptare a tichetelor Sodexo a ajuns la 67.000 de magazine partenere – cu cel putin o treime mai mare decat a cardului bancar

4 aprilie 2017

Jumatate dintre angajații care primesc tichete cadou de Paște le va utiliza pentru achiziția de haine și echipamente electrocasnice, potrivit unei analize Sodexo derulată cu scopul de a identifica principalele tendinţe în utilizarea și acordarea tichetelor cadou în România. Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de aproximativ 1.500 de companii și pe baza informațiilor comerciale Sodexo, în perioada 27 martie – 3 aprilie 2017.

Astfel, aproximativ 31,5% din angajații care vor primi tichete Cadou Pass Sodexo de Paște intenționează să le utilizeze pentru a cumpăra obiecte din categoria home & deco, în timp ce peste 26% își doresc să cumpere obiecte vestimentare și aproape 25% optează pentru echipamente electronice și electrocasnice. În opțiunile angajaților pentru achiziții cu voucherele cadou se mai regăsesc produsele de beauty și healthcare (aprox. 6,5%), produsele gourmet (aprox. 4,5%), cele destinate lucrului la birou (aprox. 4%) și plata meselor la restaurant (aprox. 1,5%).


Sodexo_grafic tichete cadou_Paste_2017

„Orice formă de motivare din partea angajatorilor este importantă pentru angajați, cu atât mai mult cu cât implică și un stimulent de ordin financiar. Spre deosebire de un bonus la salariu, acordat la finalul lunii sau al anului, tichetele cadou oferă un stimulent imediat pentru angajați, iar faptul că acestea sunt utilizate pentru o achiziție specială, precum decorațiunile pentru casă sau echipamentele electrocasnice, cu ocazia sărbătorilor Pascale, face ca acest beneficiu să fie chiar mai însemnat. În plus, angajații beneficiază de scutirea totală de la plata impozitelor pentru tichetele cadou,” declară Adina Popa, Director de Marketing și Dezvoltare la Sodexo Benefits & Rewards România.

În prezent, tichetele cadou în cuantum de până la 150 de lei per eveniment oferite angajaților și copiilor minori ai acestora beneficiază de deductibilitate și exceptare de la plata taxelor și impozitelor. Cele mai multe companii care își recompensează angajații cu tichete cadou oferă valoarea maximă deductibilă.

Companiile pot acorda tichete cadou cu următoarele ocazii: 8 Martie, Paște, 1 Iunie și Crăciun, precum și la alte evenimente care păstrează încadrarea de cheltuieli cu caracter social. Fondul de cheltuieli sociale pentru companii este de 5% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului.

Comparativ cu sărbătorile Pascale din 2015, când tichetele cadou erau supuse impozitului pe venit, în cotă de 16%, plătit de angajat, volumul de vochere Cadou Pass emise de Sodexo în 2016 a crescut cu 25%. Față de această creștere, Sodexo estimează că volumele de vouchere Cadou Pass emise anul acesta vor crește cu 10%.

Sodexo precizeaza ca este în continuare emitentul de tichete cadou cu cea mai mare rețea națională în care acestea pot fi utilizate, cu 67.000 de magazine partenere, profilul acestora variind de la magazine electro-IT, librării, magazine de bijuterii și accesorii, birotică, jucării, obiecte vestimentare etc., până la farmacii, supermarketuri și hipermarketuri.

Spre comparatie, reteaua de acceptare a celor mai importante cinci banci din Romania este de sub 40.000 de comercianti parteneri.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?