[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Retailerul Elefant.ro spera sa ajunga la vanzari de 100 mil. euro in doi ani dupa care actionarii se pot gandi la „exit”

22 martie 2017

Retailerul online Elefant.ro, cu afaceri de 27 mil. euro, are în plan să intre pe piaţa din Bulgaria în luna mai, iar până în decembrie vrea să lanseze un marketplace, unde furnizorii vor decide preţul, iar retailerul va percepe un comision la vânzare, a declarat Dan Vidraşcu (foto), CEO al Elefant.ro, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„În Bulgaria este o investiţie de câteva sute de mii de euro, pentru că este vorba de platformă, de partea de traducere şi servicii. Livrările se vor face din depozitul nostru central din Bucureşti. În Bulgaria curierii au o infrastructură foarte bine pusă la punct, cu număr mare de puncte de colectare, opţiunea de a plăti cu cardul la curier, lucru care la noi nu prea există“, a spus Vidraşcu.

În­ce­­pând de anul tre­cut, Ele­fant este prezent şi pe piaţa din Republica Mol­dova prin ele­fant.md şi a ajuns la o cifră de afaceri de aproximativ un milion de euro.

Retailerul online Elefant.ro ar putea vinde opera­ţiunile după ce ajunge la o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro, prag pe care compania estimează că îl va depăşi în 2019.

„Există un orizont de exit de 3-5 ani. Cred că după 2019, când vom depăşi pragul de 100 mil. euro, vom putea vinde. Ve­dem o oportunitate extraor­di­nară în ceea ce în­seam­­nă piaţa online din România. Ecom­merce-ul nu a ajuns încă la matu­ritate, este abia începutul. Cei mai mulţi clienţi îşi cumpără încă produsele din offline“, a declarat Dan Vidraşcu, CEO Elefant.ro.

„Încă avem un EBIDA negativ de circa 10%, adică aproximativ 2,7 mil. euro. Aşa este gândit planul de afa­ceri pe următorii ani, şi 2017 şi 2018 vor fi ani de investiţii importante“.

Vidrascu este insa optimist pentru ca vede potentialul de crestere, piata online din Romania fiind în prezent foarte mică, comparată cu cifrele totale din retail. Retailul online este estimat undeva la 1,8 mld. euro.  În ce priveşte plata cu cardul, aceasta este în continuare relativ mică în România, în condiţiile în care aproape toate maga­zinele online romanesti oferă opţiunea plăţii cash la livrare.

„Să nu uităm că noi ne comparăm cu magazine din afara României, unde plata cash nu există la magazinele online. Nici în Turcia, în cele mai importante magazine, nu există op­ţiunea de plată cash. Peste 80% din clienţi plătesc cu cardul.“

Printre proiectele acestui an se numara si un marketplace.

„Anul acesta este un an de con­solidare pentru categoria de fashion, vom lista mulţi furnizori noi. Mergem pe toate modelele de aprovizionare. Momentan este unul hibrid, lu­crăm din stoc propriu, parte­neri din România şi din afara României. Nu avem mo­men­tan marketplace, este un proiect pe care îl lan­săm până la finalul anului. Furnizorii decid preţul, iar noi vom percepe doar un comision la tranzacţie.“

In 2016, retailerul online Elefant.ro a înregistrat o creştere de 70%, cu o cifră de afaceri de apro­ximativ 27 mil. euro. Pentru anul a­ces­ta estimează o cifră de afaceri de 45 mil. euro, iar pentru 2018 speră să ajungă la 70 mil. euro.

„Anul trecut parfumeria şi cosmeticele au depăşit vân­zările de cărţi, care istoric erau pe primul loc, şi au ajuns la aproximativ o treime din cifra de afaceri“. Bonul mediu la Elefant.ro este de 25-30 de euro per comandă.

Retailerul avea 30 de puncte de livrare la începutul anului, şi va deschide încă 10 în primul trimestru, cu care acoperă oraşele importante din România. „Din momentul în care am deschis pick-up pointurile, am remarcat că frecvenţa comenzilor creşte foarte mult. Clientul are o flexibilitate, nu trebuie să se sincronizeze cu un curier, pentru că produsul rămâne acolo multă vreme“.

Punctele de livrare Elefant sunt de maximum 100 de metri pătraţi, făcute cu investiţii minime. Clienţii pot plăti cash, cu cardul sau chiar în rate când ridică produsul. „Sunt şase bănci importante cu care lucrăm pentru plata în rate. Pe măsură ce electrocasnicele sunt mai bine reprezentate pe elefant, mă aştept să crească plata în rate, care acum este undeva la 15%.“

După numărul de comenzi, Elefant este al doilea jucător din piaţă. Elefant.ro este controlată de fondul de investiţii Axxess Capital, care a intrat în acţionariat anul trecut după o majorare de capital de 5 mil. euro şi de Catalyst România, potrivit celor mai recente date disponibile.

Sursa: ZF Live

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?