Retailerul online Elefant.ro, cu afaceri de 27 mil. euro, are în plan să intre pe piaţa din Bulgaria în luna mai, iar până în decembrie vrea să lanseze un marketplace, unde furnizorii vor decide preţul, iar retailerul va percepe un comision la vânzare, a declarat Dan Vidraşcu (foto), CEO al Elefant.ro, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
„În Bulgaria este o investiţie de câteva sute de mii de euro, pentru că este vorba de platformă, de partea de traducere şi servicii. Livrările se vor face din depozitul nostru central din Bucureşti. În Bulgaria curierii au o infrastructură foarte bine pusă la punct, cu număr mare de puncte de colectare, opţiunea de a plăti cu cardul la curier, lucru care la noi nu prea există“, a spus Vidraşcu.
Începând de anul trecut, Elefant este prezent şi pe piaţa din Republica Moldova prin elefant.md şi a ajuns la o cifră de afaceri de aproximativ un milion de euro.
Retailerul online Elefant.ro ar putea vinde operaţiunile după ce ajunge la o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro, prag pe care compania estimează că îl va depăşi în 2019.
„Există un orizont de exit de 3-5 ani. Cred că după 2019, când vom depăşi pragul de 100 mil. euro, vom putea vinde. Vedem o oportunitate extraordinară în ceea ce înseamnă piaţa online din România. Ecommerce-ul nu a ajuns încă la maturitate, este abia începutul. Cei mai mulţi clienţi îşi cumpără încă produsele din offline“, a declarat Dan Vidraşcu, CEO Elefant.ro.
„Încă avem un EBIDA negativ de circa 10%, adică aproximativ 2,7 mil. euro. Aşa este gândit planul de afaceri pe următorii ani, şi 2017 şi 2018 vor fi ani de investiţii importante“.
Vidrascu este insa optimist pentru ca vede potentialul de crestere, piata online din Romania fiind în prezent foarte mică, comparată cu cifrele totale din retail. Retailul online este estimat undeva la 1,8 mld. euro. În ce priveşte plata cu cardul, aceasta este în continuare relativ mică în România, în condiţiile în care aproape toate magazinele online romanesti oferă opţiunea plăţii cash la livrare.
„Să nu uităm că noi ne comparăm cu magazine din afara României, unde plata cash nu există la magazinele online. Nici în Turcia, în cele mai importante magazine, nu există opţiunea de plată cash. Peste 80% din clienţi plătesc cu cardul.“
Printre proiectele acestui an se numara si un marketplace.
„Anul acesta este un an de consolidare pentru categoria de fashion, vom lista mulţi furnizori noi. Mergem pe toate modelele de aprovizionare. Momentan este unul hibrid, lucrăm din stoc propriu, parteneri din România şi din afara României. Nu avem momentan marketplace, este un proiect pe care îl lansăm până la finalul anului. Furnizorii decid preţul, iar noi vom percepe doar un comision la tranzacţie.“
In 2016, retailerul online Elefant.ro a înregistrat o creştere de 70%, cu o cifră de afaceri de aproximativ 27 mil. euro. Pentru anul acesta estimează o cifră de afaceri de 45 mil. euro, iar pentru 2018 speră să ajungă la 70 mil. euro.
„Anul trecut parfumeria şi cosmeticele au depăşit vânzările de cărţi, care istoric erau pe primul loc, şi au ajuns la aproximativ o treime din cifra de afaceri“. Bonul mediu la Elefant.ro este de 25-30 de euro per comandă.
Retailerul avea 30 de puncte de livrare la începutul anului, şi va deschide încă 10 în primul trimestru, cu care acoperă oraşele importante din România. „Din momentul în care am deschis pick-up pointurile, am remarcat că frecvenţa comenzilor creşte foarte mult. Clientul are o flexibilitate, nu trebuie să se sincronizeze cu un curier, pentru că produsul rămâne acolo multă vreme“.
Punctele de livrare Elefant sunt de maximum 100 de metri pătraţi, făcute cu investiţii minime. Clienţii pot plăti cash, cu cardul sau chiar în rate când ridică produsul. „Sunt şase bănci importante cu care lucrăm pentru plata în rate. Pe măsură ce electrocasnicele sunt mai bine reprezentate pe elefant, mă aştept să crească plata în rate, care acum este undeva la 15%.“
După numărul de comenzi, Elefant este al doilea jucător din piaţă. Elefant.ro este controlată de fondul de investiţii Axxess Capital, care a intrat în acţionariat anul trecut după o majorare de capital de 5 mil. euro şi de Catalyst România, potrivit celor mai recente date disponibile.
Sursa: ZF Live
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: