Comerţul online reprezinta în prezent 6% din totalul comerţului din Romania si este nevoie de investiţii foarte mari pentru a tripla acest procent in urmatorii 10 ani, a declarat pentru News.ro Dragoş Diaconu, CEO WatchShop.ro.
”Am crezut şi credem în tot ce înseamnă comerţul online. E însă loc de creştere. Oamenii sunt interesaţi să cumpere online lucruri din necesitatea unei case. Totuşi, acum, comerţul online este la 6% din totalul comerţului, este la un nivel incipient faţă de alte state din vestul Europei.
Bănuim că în următorii zece ani lucrurile vor evolua, ne aşteptăm la o triplare a business-ului care există în prezent, să ajungă la aproape 18-20% din totalul comerţului. Lucrurile pot fi mai bine de atât”, a declarat pentru News.ro Dragoş Diaconu, CEO WatchShop.ro, unul din cele mai mari magazine online de ceasuri din România.
El spune că, în Anglia, comerţul online reprezintă 65% din tot comerţul, în timp ce în Germania este peste 50%.
”Trebuie investit în continuare foarte mult. Există şi o tendinţă de a merge către automatizare, dar oamenii au încă nevoie de consiliere, de contact uman atunci când achiziţionează ceva”, a adăugat el.
În, prezent, WatchShop.ro deţine o cotă de peste 20% din piaţa de ceasuri online.
Strict legat de investitii pentru dezvoltarea comertului electronic, este interesant ca dupa 10 ani de prezenta pe piata din Romania, WatchShop anunta o schimbare de strategie: „Alături de dezvoltarea business-ului online, WatchShop.ro se va axa, în perioada următoare, pe extinderea în offline și pe creșterea segmentului de distribuție.”
În această vară, retailerul a deschis primul magazin fizic, în AFI Cotroceni, din București, în urma unei investiții de 35.000 de euro. Retailerul operează și un showroom în București. Până la finalul anului, WatchShop.ro are în plan să colaboreze cu 25 de magazine în care va vinde brandurile importate exclusiv în România
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: