[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Reprezentant ghiseul.ro – Sunt situatii in care ANAF nu trimite toata suma de plata. Astfel, contribuabilul apare dator la fisc, si i se pune chiar poprire pe cont, desi a facut plata.

16 octombrie 2018

Relația dintre Ghișeul.ro și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) este una complexă, o recunoaște chiar un oficial al platformei de plăți. El a precizat că de multe ori Fiscul nu trimite către Ghișeul.ro toată suma de plată unei persoane sau apar situații în care se pune poprire pe cont, chiar dacă a plătit, scrie hotnews.ro.

El a făcut aceste declarații după ce profesorul universitar Vasile Baltac, președinte ATIC, s-a plâns de o situație asemănătoare.

“Ghișeul.ro este interfața cu omul care pretinde să îi rezolvați problemele în numele altora, în cazul respectiv al Primăriilor, dar eu m-aș referi în special la ANAF. Când eu intru acolo presupun că toate datoriile mele către ANAF sunt afișate. Le plătesc, iar apoi vine ANAF și îmi spune că mai am de plătit de acum 5 ani, de 10 ani. Cum rezolvați problema asta? Aveți un protocol?”, a spus Baltac, în cadrul unui eveniment organizat de Oxygen Events.

“Avem un protocol cu această instituție și încercăm să rezolvăm situațiile punctuale. În mod normal noi avem o convenție cu ei să ne trimită toate tipurile de venit des utilizate. Într-adevăr, sunt situații concrete în care nu trimit spre Ghișeul.ro toată suma de plată. Nu depinde de noi acest lucru dar, în același timp, nu îi lăsăm pe oameni să se descurce singuri în relația cu ANAF. Încercăm să intervenim de fiecare dată când există o situație de genul acesta prin persoanele noastre de contact de acolo preluând problema punctual și ducând-o mai departe spre ANAF pentru rezolvarea ei. Încercăm să împingem mult mai eficient și mai rapid spre rezolvare”, a spus Bogdan Chira, reprezentant al platformei.

Este clar că se întâmplă lucrurile astea, recunoaște el.

“Eu, care lucrez chiar cu oamenii, am exemple mult mai dure, de oameni cărora li s-au pus popriri după ce au plătit. ANAF este un pic rigid în sensul ăsta. Trebuie foarte mult să intervii pe mecanismele lor de reglementare. Încercăm să facem lucrul acesta”, a precizat oficial al Ghișeul.ro.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?