[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Reguli noi de autentificare a unei plati online pentru posesorii de card, de la 1 ianuarie 2021. La BT s-au efectuat deja peste 4 mil. de tranzactii de autentificare direct din BT Pay.

21 decembrie 2020

Un posesor de card, începând cu ianuarie 2021, va autentifica plata online folosind cel puţin doi factori de autentificare din trei posibili: ceva ce doar clientul cunoaşte (o parola), ceva ce acesta are (cum este telefonul) şi ceva ce confirma identitatea clientului (precum amprenta sau recunoasterea faciala).

Potrivit Directivei Europene revizuită privind serviciile de plată, cunoscută ca PSD2, pentru posesorii de carduri se impune o autentificare mai strictă (SCA – Strong Customer Authentication) atunci când plătesc online, in vederea unei protecţii sporite a banilor şi datelor acestora.


In cazul clientilor BT, confirmarea plăţilor online se poate face prin aplicaţia BT Pay, folosind amprenta, face ID (recunoaştere facială) sau metoda de deblocare a telefonului. Această metodă de autentificare este disponibilă pentru clienţii BT chiar de la jumătatea acestui an, iar până acum peste patru milioane de tranzacţii au fost autentificate prin aplicaţie, potrivit hotnews.ro.

Este o metoda simplă şi rapidă, clientul primeşte o notificare care îi deschide ecranul cu datele esenţiale a cumpărăturii online: cardul de pe care se face plata, suma şi comerciantul, clientul având opţiunea de a confirma sau anula plata prin autentificare biometrică sau prin metoda deblocare a telefonului,” spune Gabriela Nistor, Director General Adjunct Retail Banking, Banca Transilvania. .

Pentru cine nu va folosi biometria la confirmarea tranzacţiilor online, cazul celor care nu detin un smartphone compatibil cu aplicaţia BT Pay, o alta modalitate de autentificare este prin introducerea în pagină de plata a două parole: o parolă de fiecare dată diferită, primită prin SMS, precum şi o parolă unica aleasă de client, care va fi schimbată o dată la 90 de zile.

În cazul în care clientul nu are totuşi un smartphone compatibil cu aplicaţia BT Pay, rămâne să folosească varianta cu două parole.

La prima plată online din ianuarie anul viitor, practic persoanele care optează pentru această variantă îşi vor putea stabili parola. Bineînţeles, parola statică va putea fi recuperată dacă o uităm,” precizeaza Nistor.

“Platile online au devenit o obisnuinta si, in acelasi timp, o necesitate, iar siguranta acestora este o prioritate pentru banci. Siguranta trebuie combinata cu o experienta cat mai buna la plata, asa incat cumparaturile online sa fie rapide si usoare. Astfel, prin aplicatia BT Pay, utilizatorii au si datele cardului, necesare platilor online si le pot autentifica simplu prin amprenta, face ID sau prin metoda de deblocare a telefonului. Pe langa confirmarea platilor online, ei pot verifica inclusiv soldul contului si tranzactiile, sa plateasca, sa transfere bani si chiar sa retraga bani de la bancomat.”– a declarat Gabriela Nistor.

Recomandăm cu tarie aplicaţiile bancare în autentificarea cumpărăturilor online întrucât experienţa cu parola statică pe care am avut-o şi noi implementată în trecut ne-a dovedit că este o experienţă mai complicată pentru client, parola poate fi uitată şi trebuie recuperată, ceea ce poate duce la creşterea ratei de abandon a plăţilor online,” potrivit oficialului BT.

Vor fi şi plăţi online care nu necesită confirmare, stabilite pe baza istoricului de plată a clientului, în funcţie de comportamentul de plată, site-urile pe care s-au realizat plăţile, dacă sunt plăţi recurente, adică abonamente sau plati de valoare mică.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?