Registrul Comertului vrea sa elimine prezenta factorului uman pana la sfarsitul anului in procesul de rezervare a denumirii unei societati

27 aprilie 2015

Serviciul online de rezervare a denumirii unei societati ar putea fi activ la finalul acestui an, astfel incat o persoana care va dori sa infiinteze o societate va putea sa rezerve denumirea societatii online, pentru o perioada de 90 de zile, dupa ce va achita o taxa cu cardul, a declarat pentru Agerpres directorul general al ONRC, Silvia Calin-Mihalcea.

„In prezent, operatiunea de rezervare a denumirii societatii se poate face si online, insa vorbim doar despre o depunere online, in spate aflandu-se, ca si la ghiseu, factorul uman. Prin noul serviciu pe care il vom lansa, se exclude prezenta factorului uman. Practic, se va face aceasta rezervare in mod automat 24 de ore din 24, online, si plata cu cardul. Daca denumirea este disponibila, se poate rezerva imediat pentru o perioada de 90 de zile, dupa ce se achita taxa”, a mentionat directorul general al ONRC.

Silvia Calin-Mihalcea a explicat ca, in general, cei care vor sa isi infiinteze o firma, vin la registru cu trei denumiri, iar cand ajung la ghiseu li se spune ca nu sunt disponibile cele trei denumiri pe care si le-au propus initial. Directorul general al ONRC considera ca, prin intermediul noului serviciu, „vor putea fi evitate momentele de asteptare”.

La randul sau, secretarul de stat in Ministerul Justitiei, Alin Lucian Antochi, a declarat ca unul dintre proiectele la care se lucreaza in prezent presupune reducerea timpului parcurs din momentul in care o persoana vine la Registrul Comertului pentru a inregistra o societate si pana cand va primi actele de inregistrare a firmei, durata estimata la 24 de ore.

„De exemplu, daca astazi cetateanul se prezinta la ghiseu cu initiativa de a deschide o societate comerciala, actele de infiintare sa le poata avea in 24 de ore, adica a doua zi. Nu dureaza foarte mult nici in prezent, cred ca vreo trei zile sunt, insa sper ca aceasta masura sa reprezinte un semnal pozitiv pentru mediul privat si o invitatie pentru cei care s-au gandit sa deschida o mica afacere. Suntem in proces de evaluare a acestui proiect in cadrul Ministerului Justitiei, si daca lucrurile merg cum trebuie, coroborat si cu celelalte initiative de rezervare online a numelui, speram sa reusim in acest an sa implementam aceasta initiativa”, a mentionat secretarul de stat in Ministerul Justitiei.

Desi laudabila, initiativa ONRC a starnit si comentarii negative.

 „Pe bune? Atat le ia sa conecteze o baza de date? Daca au competenti acolo intr-o saptamana pot lansa aceasta aplicatie.”, spune „bobyrou” pe blogul hotnews.ro. Pe acelasi blog, „cartofil” adauga: „Un IT-ist bun rezolva problema in cateva zile. Inca cateva zile pentru teste. Si caraghiosilor astia le trebuie aproape un an. Serviciul asta putea functiona de cel putin cinci ani…incompetenta asta probabil ca este la nivelul majoritatii institutiilor statului.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?