[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Red flags Kaspersky – „majoritatea clienților sunt îngrijorați de securitatea sistemelor de operare mobile populare și de nivelul de confidențialitate asigurat de Google.”

26 august 2021

In perioada decembrie 2019 și august 2021, Kaspersky a analizat datele anonimizate, furnizate voluntar de Privacy Checker, un site web care conține sfaturi utile cu privire la setările de confidențialitate pentru diverse servicii și platforme de internet. Rezultatele reflectă serviciile și platformele în legătură cu care utilizatorii au cele mai multe probleme de confidențialitate.

____________

Utilizatorii de internet creează amprente digitale atunci când accesează diverse servicii online. Această amprentă poate include site-uri web vizitate, fotografii încărcate și interacțiuni pe social media (cum ar fi comentarii, postări și reacții).

Kaspersky a analizat pentru ce servicii și platforme au fost accesate cel mai des instrucțiunile de setare a nivelului de securitate de către utilizatorii.

„Setările corecte de confidențialitate din serviciile digitale vă pot ajuta să reduceți numărul de urme lăsate în online și vă pot oferi control asupra informațiilor,” potrivit specialistilor Kaspersky.

Cercetarea Kaspersky a explorat care sunt serviciile și platformele de care utilizatorii sunt cel mai mult îngrijorați în ceea ce privește confidențialitatea și securitatea datelor cu caracter personal.

Printre cele mai populare solicitări de confidențialitate s-au numărat setările Google pe Android (11,1%), regulile de securitate pentru sistemul de operare Android (7,3%) și setările WhatsApp pe Android (5,9%).

Când vine vorba despre rețelele sociale, utilizatorii au vizionat cel mai frecvent paginile de securitate Facebook (15,7%). Instagram a fost a doua cea mai populară rețea socială în ceea ce privește numărul de accesări ale setărilor de confidențialitate – ponderea sa totală de cereri a fost de 9,9%. TikTok a ocupat locul al treilea, cu o pondere de 8,1% a cererilor pentru setări de securitate. Având în vedere că audiența sa lunară activă este de patru ori mai mică decât cea a Facebook (689 milioane față de 2,9 miliarde), cifrele arată că nivelul de confidențialitate oferit de TikTok este, de asemenea, o mare preocupare pentru utilizatori.

Printre serviciile de mesagerie, utilizatorii sunt cei mai preocupați de nivelul de securitate al WhatsApp – ponderea cererilor legate de politica sa de securitate a fost de 13,9%.

Între timp, rețeaua socială rusă VK a ajuns, de asemenea, printre primele la nivel global, cu 7,7%. VK este cea mai populară rețea socială din Rusia, iar ponderea cererilor de instrucțiuni de securitate în rândul utilizatorilor ruși a fost de 25,3%.

Majoritatea acțiunilor de zi cu zi pe care le întreprind utilizatorii pe web pot duce la crearea unei amprente digitale complexe. Aceasta poate include adresa IP, comentarii, fotografii și etichete geografice sau date biometrice deduse din acele fotografii.

Statisticile vizitatorilor din proiectul Privacy Checker arată că utilizatorii au început să se intereseze activ de confidențialitatea și securitatea conturilor lor și caută să își reducă amprenta acolo unde este posibil.

Ponderea ridicată a cererilor legate de TikTok indică atât interesul față de platformă în sine, cât și îngrijorarea utilizatorilor cu privire la unele dintre practicile de colectare a datelor ale aplicației, care au fost recent evidențiate în mass-media„, comentează Sergey Malenkovich, Head of Social Media la Kaspersky.

Recomandări Kaspersky pentru protejarea informațiile personale

Un domeniu în cloud public nu este cel mai bun loc pentru stocarea informațiilor private, cum ar fi scan-ul pașaportului sau lista de parole. Opțiunea mai bună este păstrarea acestor date într-o arhivă criptată.

Navigarea în regim privat vă poate ajuta să evitați să fiți urmăriți pe internet.

Păstrați adresa principală de e-mail și numărul de telefon private. Puteți să creați un cont de e-mail secundar și să cumpărați o cartelă SIM suplimentară pe care să le folosiți pentru cumpărături online și în alte situații care necesită partajarea datelor dumneavoastră cu străini.

Verificați permisiunile pe care le-ați acordat pentru aplicații mobile și extensii de browser. Este mai bine să evitați instalarea extensiilor de browser, cu excepția cazului în care chiar aveți nevoie de ele. Verificați cu atenție permisiunile pe care le acordați.

Securizați-vă telefonul și computerul cu parole sau coduri de acces. Utilizați parole speciale sau autentificare biometrică pentru a bloca telefoanele, tabletele și computerele.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?