[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Raportul ecommerce-Europe: valoarea comertului electronic din Romania va depasi 1,2 mld. Euro in 2014

22 iulie 2014

In perioada 2010-2013, rata anuala de crestere a volumelor de comert electronic a fost de peste 30% in cazul Romaniei. Pentru 2014, ecommerce-Europe se asteapta la o rata sensibil diminuata de numai 15,4%. Cum anul trecut valoarea pietei a fost estimata de ecommerce Europe la 1040 mil. Euro, rezulta ca pentru acest an ne asteptam ca volumele tranzactionate sa depaseasca 1,2 mld. Euro.

Din datele raportate de procesatorii romani de carduri, RomCard, PayU si Netopia Mobilpay, pe magazinele online romanesti se vor tranzactiona in jur de 350 mil. Euro. Diferenta de aproape 800 mil. Euro o reprezinta valoarea tranzactiilor de achizitii cu cardurile romanesti efectuate de pe magazinele online din strainatate.

Din tabelul de mai jos, se observa ca desi ritmul de crestere a pietei de ecommerce in Romania scade la jumatate fata de anii anteriori, tara noastra are inca unul dintre cele mai ridicate niveluri de crestere. De asemenea, cu doar cateva exceptii, statele nordice, Marea Britanie, Italia si Spania, toate celelalte tari au o estimare de crestere sub nivelul anului precedent. Cele mai slabe evolutii pentru acest an sunt previzionate pentru Rusia si Ucraina.

cresteri ecommerce pe tari europene

La nivelul anului 2013, valoarea comertului electronic pentru Europa s-a ridicat la 363,1 mld. Euro, din care 317,9 mld. Euro sunt aferente celor 28 de tari din Uniunea Europeana. Cresterea fata de anul precedent a fost de 16,3% si respective 14,7%.

Se estimeaza ca in Europa sunt 650.000 de magazine online, comertul electronic fiind o industrie in care isi desfasoara activitatea, direct sau indirect, peste 2 mil. de persoane. De asemenea, contributia ecommerce-ului la PIB-ul european este de numai 2,2%.

In Europa traiesc 816 mil. de oameni, dintre care 565 mil. (69%) folosesc internetul iar 264 mil. (peste 32%) cumpara online. Valoarea medie anuala a cosului de cumparaturi online este de aproximativ 1.380 Euro, la nivel european si de 400 Euro in cazul Romaniei, unde se estimeaza ca sunt 2 milioane de persoane care cumpara online.

Pentru mai multe detalii descarcati aici B2C ecommerce report europe 2014.pdf

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?