Cât se cumpără de Black Friday?
Numărul de tranzacții procesate de PayU Romania de Black Friday a crescut de la aproximativ 56.000 în 2013 la peste 120.000 în 2015, iar valoarea totată a comenzilor a evoluat de la 18 mil lei, în 2013, la peste 68 mil lei anul trecut. Coșul mediu de cumpărături a crescut, de asemenea, de la 330 lei la peste 560 lei în același interval de timp. Pentru ediția Black Friday de anul acesta, de pe data de 18 noiembrie, PayU estimează o creștere de 60% a volumelor tranzacționate, ajungând la o valoare de 110 milioane lei.
Cele mai scumpe produse cumpărate de Black Friday în ultimii trei ani au fost echipamente de fotografiat profesioniste, televizoare, vacanță la Rio. Sumele sunt între 16.800 și 25.000 lei.
Care sunt categoriile de produse preferate?
Produsele IT&C au fost în fiecare an în topul preferințelor de cumpărare de Black Friday și vor rămâne fruntașe și anul acesta. Și o altă categorie a început să câștige teren, cea formată din produse precum: mobilier, decorațiuni, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri și nu numai. Această categorie ocupa doar 5% în 2013, a crescut până la 21% în 2015 și se estimează că va deține aproximativ 30% din totalul vânzărilor de Black Friday de anul acesta.
De unde vin comenzile de Black Friday?
În 2015 s-au făcut achiziții din 95 de țări prin platforma PayU România. Din România au venit aproximativ 115.000 de comenzi. De asemenea, PayU a înregistrat un număr mare de tranzacții din: UK, Italia, Austria, Germania (între 670, respectiv 335 tranzacții).
Coșul mediu de cumpărături al altor țări a crescut în ultimii trei ani, iar România a trecut de pe locul 2 (în 2013) pe locul 6 (în 2015). Anul trecut, țările cu un coș mediu de cumpărături mai mare decât cel al României au fost: Estonia (2.890 lei), Finlanda (1.320 lei), Luxemburg (1.165 lei), Letonia (630 lei) și Portugalia (600 lei).
”În România, Black Friday este un eveniment cu o identitate proprie, nu este o acțiune de lichidare de stocuri, de o zi, așa cum a fost gândit și cum se desfășoară in SUA, ci mai curând o acțiune care generează consum, un instrument de marketing folosit, în cazul unor comercianți, chiar mai bine de o lună. Astfel că, de Black Friday, valoarea medie a coșului de cumpărături se dublează față de valoarea medie anuală. Indiferent de felul în care este implementat, din perspectiva noastră, Black Friday este o ocazie de a câștiga încrederea consumatorilor români în plățile online, cât și în comerțul online. Analiza cifrelor din sistemul PayU de la un an la altul ne demonstrează că suntem pe un trend ascendent din acest punct de vedere.” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.
Printre retailerii din portofoliul PayU care vor participa la ediția Black Friday de anul acesta se numără: Elefant, eMag, FashionDays, Paravion, PC Garage, Quickmobile, Telekom (clickshop.ro, germanos.ro), Vivre.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: