Măsurile de simplificare a relației dintre cetățeni și administrație adoptate de Guvernul Dacian Cioloș sunt în proces avansat de implementare la nivelul instituțiilor din administrația centrală, arată un prim bilanț al acestui pachet legislativ, discutat în ședința de Guvern de vineri, 16 septembrie.
Demersurile pentru debirocratizare, incluse în acest pachet, includ acceptarea copiei după buletin prin email, eliminarea copiilor legalizate ale documentelor, furnizarea unor adrese de email pentru comunicarea electronică cu cetățenii, punerea la dispoziție a unor metode alternative de plată pentru serviciile publice, pe lângă plata în numerar la ghișeu.
Ca urmare a introducerii obligației de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul altor sisteme de plată, MAE a implementat POS-uri la majoritatea misiunilor diplomatice, urmând instalarea și a altora, în luna septembrie. ONRC definitivează un sistem de e-payment pentru plata prin mijloace electronice. Ministerul Finanțelor Publice (MFP), împreună cu ANAF, a introdus POS-uri la nivel de ghișee, urmând a fi introdusă facilitatea de plată online a taxelor și impozitelor.
Din centralizarea la nivelul Cancelariei Prim-ministrului reiese că, „în ceea ce privește serviciile publice furnizate de Ministere și instituții subordonate, predomină în medie plata prin Trezorerie și numerar la locul furnizării serviciului”.
„Ca măsură de eficientizare a furnizării serviciilor, trebuie diversificate modalitățile de plată puse la dispoziție, incluzând aici POS, plata numerar prin alte mijloace decât la Trezorerie, informatizarea Trezoreriei (proces preconizat a se încheia până în 2018), plata prin mobil.”
De asemenea, analiza guvernului mai arata ca „cetățenii trebuie încurajați să utilizeze mijloacele de plată electronice puse la dispoziție”.
Un alt exemplu de introducere a metodelor de plata de tip alternativa este dat de măsurile de simplificare utilizate în cazul serviciilor de pașapoarte și înmatriculări auto. MAI a comunicat încă din luna iulie că taxele pentru eliberarea pașapoartelor, a permiselor de conducere și pentru alte servicii oferite de serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor pot fi acum achitate prin Internet Banking, virament bancar, mandat poștal sau în numerar.
„La numai două luni de la adoptarea primului pachet pentru simplificare, începem să vedem primele rezultate: mai puține documente pe care oamenii trebuie să le aducă la instituții, mai puține drumuri la ghișee, mai puține cheltuieli. Reducerea birocrației este un proces de durată și, totodată, un proces ireversibil. Am încredere că, treptat, toate instituțiile vor înțelege importanța unei relații mai prietenoase cu oamenii și că relația dintre cetățeni și autorități va fi deveni una corectă, normală, egală”, a spus premierul Dacian Cioloș.
Totuși, „centralizarea finală arată că facilitățile electronice au fost utilizate de un număr extrem de mic de beneficiari”, se mai arata in comunicatul guvernului.
Pachetul de măsuri de simplificare a relației dintre cetățean și administrația publică a fost adoptat la finalul lunii iunie, actele normative care au pus bazele acestui proces fiind OUG 41/2016 și Memorandumul cu tema: ”Măsuri de simplificare și de coordonare a procedurilor administrative din administrația publică centrală de specialitate”.
Pachetul de măsuri de simplificare s-a născut odată cu inițiativa Cancelariei Prim-ministrului „Comisia de tăiat hârtii” și a platformei maisimplu.gov.ro.
Sursa: www.gov.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: