Datele Ecommerce Foundation despre piata de e-commerce din Romania in 2014 arata ca 3,8 mil. de romani au cumparat de pe internet in valoare de 1,2 mld. Euro. Valoarea este cu 15,4% mai mare decat in 2013 iar pentru 2015 se asteapta sa creasca la 1,3 mld. Euro.
Volumele tranzactionate online pentru achizitionarea produselor de retail reprezinta 0,8% din PIB si 2,5% din valoarea totala a vanzarilor retail de produse din Romania. Media la nivelul Europei este de 2,5% si respectiv 6,4%. Datele Ecommerce Foundation arata ca, la nivelul anului 2014, suma medie cheltuita de un cumparator in mediul online a fost de 317 Euro in Romania si de 1.544 euro la nivelul Europei.
Marea Britanie, Germania si Franta detin 61% din vanzarile generate de comertul electronic in Europa.
Asa cum se vede in graficul de mai sus, romanii cumpara de pe internet in mod egal atat bunuri cat si servicii. In Europa ponderea este de 47% servicii si 53% bunuri. De asemenea, datele Ecommerce Europe releva faptul ca doar o treime din populatia Romaniei nu cumpara, inca, de pe internet – excluzand persoanele cu varsta cuprinsa intre 0 si 14 ani.
Cele mai cumparate produse online sunt muzica si biletele de calatorie cu avionul.
Romania, alaturi de Ucraina, Bulgaria si Rusia, face parte din regiunea care a inregistrat cele mai mari cresteri ale comertului electronic, din 2010 si pana in prezent. Astfel, rata anuala medie a vanzarilor online a crescut cu 18% in Europa si de aproape doua ori mai mult (35,1%) in estul Europei.
Sursa: ecommerce-europe.eu
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: