Raport de activitate STB pe 2019: contravaloarea cardurilor contactless a reprezentat 3 mil. lei – sub 2% din total venituri

7 iulie 2020

În perioada 01.01.- 31.12.2019, încasările STB S.A. s-au ridicat la 194,54 milioane lei, din care 191,35 milioane lei o reprezintă încasări din titluri şi servicii STB, iar 3,19 milioane lei reprezintă contravaloarea cardurilor contactless – suporturi ale titlurilor de călătorie (1,64% în total încasat), potrivit raportului anual al institutiei.

PLATA PRIN SMS


Dacă în anul 2018 s-au comercializat doar două titluri de călătorie “Legitimaţie de 1 zi” şi “Călătorii expres”, începând cu luna iunie 2019 acest canal de plată s-a extins, cuprinzând comercializarea următoarelor titluri de călătorie:

– 266.355 buc. legitimaţii de 1 zi

– 85.291 buc. călătorii expres

– 887.599 buc. călătorii urbane

– 95.793 buc. călătorii regionale

PLATA PRIN APLICAŢIA MOBILĂ B-PAY

În vederea atragerii de noi clienţi, STB S.A. a pregătit pentru lansare un nou canal de plată a titlurilor de călătorie la tarif integral din oferta tarifară a STB, prin intermediul unei aplicaţii mobile, utilizând cardul bancar.

„În acest sens, începând cu luna mai 2019, Serviciul Vânzare a colaborat cu toate serviciile implicate în demararea şi dezvoltarea acestui proiect pilot, care va fi lansat pe piaţă la începutul anul 2020,” potrivit raportului.

VÂNZAREA PE TIPURI TITLURI CĂLĂTORIE

I. ABONAMENTE LUNARE

I.1. Abonamente integrale – în perioada analizată, cererea de abonamente integrale a crescut de la 1.813.449 buc. în anul 2018, la 1.931.729 buc. în anul 2019, inregistrandu-se o creştere de 6,52 %.

II. PORTOFEL ELECTRONIC ŞI CĂLĂTORII

În anul 2019, s-au vândut 63,73 mil. călătorii, în valoare de 84,56 mil. lei, rezultând o creştere cu 15,14% a numărului de călătorii vândute faţă de anul 2018 când s-au vândut 55,35 mil. călătorii, în valoare de 73,47 mil. lei

III. VALIDĂRI DIN PORTOFEL ELECTRONIC ŞI CĂLĂTORII

În anul 2019, s-au efectuat 58,78 mil. validări din portofel electronic şi călătorii, cu 12,65 % mai mult faţă de anul 2018.

IV. CARDURI (ACTIV, MULTIPLU, CARDURI PENTRU AUTOMATE SI CARDURI PENTRU TRANSPORT PUBLIC INTEGRAT, SUPRATAXĂ)

Contravaloarea cardurilor în anul 2019, a fost de 3,19 milioane lei, iar cererea de carduri a fost după cum urmează:

. carduri tip ACTIV – au fost emise 583.863 buc., din care 151.537 buc. au fost emise gratuit clienţilor, astfel: 100.168 buc. la prima emitere şi 51.369 pentru pensionari şi insoţitorii acestora. Cardurile emise gratuit reprezintă 25,95% din total cantitate.

. carduri tip MULTIPLU – au fost emise 1.020.922 buc., din care 64.882 buc. pachete turistice vândute pe linia turistică, 2.308 buc. bilete Unice STB S.A.+Metrorex şi 953.732 buc. carduri emise cu titluri de călătorie.

. carduri tip MULTIPLU pentru Automate – au fost emise 37.748 buc. • carduri tip Transport Public Integrat – au fost emise 2.732 buc.

. carduri tip SUPRATAXĂ – au fost emise 115.248 buc., faţă de 105.567 buc. în anul 2018, înregistrându-se o creştere a numărului de carduri tip Suprataxă cu 9,17%.

V. SITUATIA VÂNZĂRII TITLURILOR DE CĂLĂTORIE INTEGRATE STB S.A. + METROREX

Încasarea STB S.A. rezultată din colaborarea cu Metrorex este următoarea:

. în perioada 01.01.- 31.12.2019, STB S.A. a înregistrat vânzari în valoare de 64.960,00 lei, din care 25.750,90 lei reprezintă contravaloarea titlurilor de călătorie STB S.A., 33.634,50 lei reprezintă contravaloarea titlurilor de călătorie METROREX, iar 5.574,60 lei reprezintă contravaloarea cardurilor.

. în perioada 01.01.- 31.12.2019, METROREX a înregistrat vânzari din titluri de călătorie STB S.A. în valoare de 15.151,10 lei.

VI. VÂNZAREA DE TITLURI DE CĂLĂTORIE PRIN CELE 6 AUTOMATE DE VANZARE

În anul 2019, prin intermediul celor 6 automate de vânzare, s-au înregistrat vânzari în valoare totală de 899.624,90 lei, rezultând o creştere cu 162,62%.

Prin aceste automate de vânzare se comercializează toate tipurile de călătorii la tarif integral, se emit carduri Multiplu cu călătorii şi carduri Transport Public Integrat cu titluri de călătorie integrate STB S.A.-METROREX.

În anul 2019, STB S.A. a utilizat următoarea reţea de vânzare pentru comercializarea titlurilor de călătorie:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?