[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Raport ANCOM: 68 de locuitori din 100 au acces la Internet – rata de penetrare a serviciilor de telefonie ramane la peste 100% dar este in scadere!

9 aprilie 2014

Rata de penetrare a serviciilor de acces la internet la puncte mobile (numarul total de conexiuni raportat la 100 de locuitori) a inregistrat o crestere cu peste 17 puncte procentuale, atingand, la sfarsitul anului 2013, valoarea de 68%, in timp ce rata de penetrare a conexiunilor de acces la internet in banda larga la puncte mobile a ajuns la 48%, in crestere anuala cu peste 12 puncte procentuale. Rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobila la 100 de locuitori era de 113,9% la finalul anului 2013, potrivit unui comunicat de presa   ANCOM.

Conform informatiilor furnizate Autoritatii de catre cei 6 operatori activi pe piata serviciilor de acces la internet la puncte mobile din Romania, la finalul anului 2013 erau 13,6 milioane de conexiuni la internet la puncte mobile active, din care 9,6 milioane de conexiuni in banda larga. Ambii indicatori au inregistrat o crestere anuala de 35%.

Din totalul conexiunilor de acces la internet la puncte mobile in banda larga, 50% corespundeau utilizatorilor pe baza de abonament (4,8 milioane), restul fiind furnizate prin intermediul cartelelor preplatite (4,8 milioane). Numarul conexiunilor corespunzatoare serviciilor de acces la internet la puncte mobile in banda larga furnizate prin intermediul cartelelor preplatite a inregistrat o crestere de peste 54%, superioara celei inregistrate de conexiunile de acces la internet in banda larga pe baza de abonament, de aproximativ 19%.

Structura numarului de conexiuni de acces la internet in banda larga la puncte mobile active arata ca 61% dintre acestea au fost furnizate prin intermediul telefonului mobil, cu plata unui abonament sau a unei extraoptiuni destinate accesului la internet, 25% erau conexiuni prin intermediul telefonului mobil cu plata pe ‘unitatea de consum’, iar 14% reprezentau conexiuni furnizate prin intermediul modemurilor/ cardurilor/ USB. Numarul total de terminale/ cartele SIM care permiteau accesul la internet la puncte mobile prin intermediultehnologiilor EV-DO, 3G/ 3G+, 4G a ajuns la 11,1 milioane, de la 8,7 milioane, cat se inregistra la finalul anului 2012.

Segmentul serviciilor de telefonie mobila a ramas relativ constant, numarul de abonati si structura acestora nemodificandu-se semnificativ in anul 2013. Astfel, la sfarsitul anului 2013, se inregistrau 22,9 milioane de utilizatori activi de servicii de telefonie mobila, in crestere cu 0,3% fata de anul 2012, dintre care 13,5 milioane utilizau serviciile prin intermediul unei cartele preplatite, iar 9,4 milioane erau utilizatori pe baza de abonament.

Desi numarul de abonati la serviciile de telefonie mobila a ramas relativ constant (crestere de 0,3%), traficul de voce in retelele mobile inregistrand o crestere anuala de 3,3%, pana la 63,6 miliarde de minute in 2013, astfel ca gradul de utilizare a acestora a crescut. Aproximativ 85% (53,8 miliarde minute) dintre acestea au fost vorbite in reteaua proprie si doar 10% din trafic (6,5 miliarde minute) a fost efectuat catre alte retele de telefonie mobila, respectiv 3% (2,1 miliarde minute) catre retelele de telefonie fixa si 2% (1,2 miliarde minute) catre retele din afara Romaniei.

Utilizatorii pe baza de cartele preplatite au continuat sa efectueze cea mai mare parte din traficul total de voce (56%), in timp ce utilizatorii pe baza de abonament — persoane fizice au efectuat 31% din traficul total de voce. Persoanele juridice au realizat 13% din traficul originat in retelele publice mobile din Romania.

In ceea ce priveste traficul de mesaje SMS, in anul 2013 au fost trimise aproximativ 16,9 miliarde de mesaje SMS, cu 22% mai multe fata de 2012. Ca si in cazul traficului de voce, majoritatea mesajelor SMS au fost transmise in propria retea publica de telefonie.

Durata medie a unui apel in anul 2013 a fost de 2 minute si 23 de secunde, iar traficul de voce mediu realizat de un utilizator activ a fost de 3 ore si 53 de minute pe luna, cu 4,2% mai mult decat in 2012. In medie, un roman a transmis 62 de mesaje SMS pe luna, cu 23% mai multe decat in anul 2012.

In cazul serviciilor de roaming international ‘outbound’, traficul de voce a inregistrat o crestere anuala de 17,9%, pana la 423 de milioane de minute (din care 105 milioane au fost apeluri efectuate si 318 milioane apeluri primite), in timp ce traficul de mesaje SMS trimise in roaming a inregistrat o crestere anuala de 6,5%, pana la 112 milioane de mesaje. Durata medie a unui apel efectuat in roaming a fost de 1 minut si 55 de secunde, in timp ce durata medie a unui apel primit a fost de 2 minute si 54 de secunde.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?