Raportul 2Checkout referitor la impactul COVID-19 asupra vânzărilor de servicii și produse digitale, atât la nivelul României, cât și la nivel global, a luat ca referință lunile martie și februarie 2020, iar informațiile au fost extrase din analiza tranzacțiilor procesate prin platforma 2Checkout pentru mai mult de 17.000 de comercianți. Rezultatele cercetării arată o creștere accelerată a vânzărilor online, în paralel cu evoluția pandemiei la nivel global.
Principalele concluzii ale analizei sunt:
Per total, 2Checkout a observat o creștere de 15% a vânzărilor globale de produse și servicii digitale determinată de pandemia COVID-19, în martie 2020 comparativ cu februarie 2020.
Cele mai mari salturi s-au înregistrat la aplicațiile multi-media (+40%), la cele de colaborare (+22%) și la soluțiile de securitate (+15%).
Vânzările online de servicii, spre exemplu, servicii de publicitate sau alte servicii pentru afaceri, au scăzut cu 11%.
Alte date specifice anumitor piețe:
Italia
Italia a fost prima țară unde numărul de comenzi online a crescut puternic, începând de pe 9 martie. În medie, vânzările online de produse digitale au crescut cu peste 40% în martie versus februarie. Comenzile au crescut în principal la soluțiile de securitate, aplicațiile audio-video și instrumentele de dezvoltare web. Serviciile au înregistrat o scădere cu 21% față de luna anterioară.
Spania
Numărul comenzilor a crescut semnificativ și în Spania începând cu 15 martie. În medie, vânzările online de produse digitale au crescut cu 30% în martie comparativ cu luna anterioară. Comenzile au crescut în special la software de securitate, la aplicațiile utilitare și la cele audio-video, în schimb serviciile au suferit o scădere accentuată, de 39%.
Germania
Numărul comenzilor au început să crească în Germania pe 19 martie. În medie, vânzările online de produse digitale au crescut cu 15%, în martie versus februarie. În principal, s-au înregistrat mai multe comenzi la aplicațiile audio-video și multimedia. Germania este o piață puternică pentru produsele de securitate unde atât consumatorii individuali, cât și companiile achiziționează aceste produse în mod frecvent, astfel încât impactul COVID-19 asupra acestei categorii de produse este mai puțin semnificativ. Vânzările online de servicii au cunosc un declin cu 7%.
Marea Britanie
Marea Britanie este în topul țărilor la majoritatea categoriilor studiate de 2Checkout, vânzarea online de produse digitale cunoscând o creștere cu 14% în martie comparativ cu luna precedentă. La servicii s-a înregistrat însă o scădere de 4%.
Statele Unite
Numărul de comenzi a început să crească în Statele Unite începând cu 17 martie. În medie, vânzările online pentru produse digitale au fost cu 13% mai mari în martie 2020 decât în urmă cu o lună. În acest segment, comenzile au crescut în principal la aplicațiile de securitate și la aplicațile audio-video și multimedia. Dintre celelalte categorii, spre exemplu, la produsele financiare, nu s-a înregistrat o creștere semnificativă. Serviciile au cunoscut o scădere în vânzările online cu 8% față de luna anterioară.
Suedia
Volumul de comenzi online pentru produse digitale în această țară a cunoscut o creștere cu doar 8% față de luna anterioară. În același timp, a fost identificată o tendință crescătoare la vânzările de servicii online în martie versus februarie, ambele tendințe fiind probabil influențate de strategia guvernului suedez de a nu limita circulația persoanelor.
Australia
Informațiile din platforma 2Checkout arată o creștere ușoară a vânzărilor de produse digitale, similar cu Suedia, dar în Australia s-a simțit totuși un declin în vânzările online totale, cu 10% în martie față de februarie.
2Checkout urmărește îndeaproape evoluția tranzacțiilor prin intermediul platformei sale de monetizare și analizează impactul potențial al pandemiei COVID-19 asupra vânzărilor globale online.
Infograficul despre impactul COVID-19 este disponibil aici: COVID-19 Impact on Global Online Sales – a 2Checkout Perspective.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: