Ramnicu Valcea devine al optulea oras din tara in care calatoria pe mijloacele de transport in comun se poate plati si cu cardul bancar

6 iunie 2019

Miercuri, 5 iunie, la Râmnicu Vâlcea a fost prezentat noul sistem de plată a călătoriilor pe autobuzele şi microbuzele companiei ETA SA cu cardul bancar contactless. Solutia tehnica a fost implementata de BCR impreuna cu Telekom.

„Municipiul Râmnicu Vâlcea devine astfel cel de-al optulea oraş din România (după Timişoara, Oradea, Sibiu, Iaşi, Ploieşti, Piteşti şi Reşiţa) care adoptă această facilitate modernă de plată pe mijloacele de transport urban de călători, înscriindu-se astfel în tendinta evidenţiata de recent lansatul raport ”Cashless Cities”, în care se subliniază că plăţile digitale au potenţialul de a reduce semnificativ costurile municipalităţilor cu transportul în comun.”, potrivit comunicatului de presa.


Noul sistem de plată din mijloacele de transport ale ETA S.A. este extrem de simplu: călătorii trebuie doar să apropie cardul bancar contactless de validatoarele POS din autobuze, după care vor primi imediat înştiinţarea de realizare a tranzacţiei. Validatorul va elibera apoi o dovadă de plată – chitanţă, pe care utilizatorul trebuie să o păstreze până la coborârea din mijlocul de transport.

Călătoria achitată contactless în autobuz nu este comisionată şi are acelaşi tarif, respectiv 2,5 lei, ca şi cel perceput prin alte metode de plată deja existente. Sunt acceptate carduri bancare contactless VISA, Mastercard şi Maestro de la orice bancă emitentă din ţară sau din străinătate, iar tranzacţia se derulează în mediu deplin securizat.

Noile POS-uri (produse de Ingenico) fi introduse în cursul lunii iunie pe toate cele 45 de maşini din flota ETA SA.Compania ETA SA are ca unic acţionar Consiliul Local al municipiului Râmnicu Vâlcea.

In videoclipul de mai jos, Ciprian Nicolae – şef Departament Acceptare Carduri BCR prezinta modul de plata direct in autobuz.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?