[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Raiffeisen Bank Romania raporteaza o crestere cu 35% a numarului de clienti persoane fizice, in primul semestru! Profit net de 896 milioane RON, +9% față de aceeasi perioada a anului trecut.

31 iulie 2025

Numărul de clienți persoane fizice care au ales Raiffeisen Bank România în primul semestru al anului a crescut cu peste 35%, comparativ cu perioada similară din 2024, și 85% dintre noii clienți au preferat experiența de înrolare digitală, potrivit comunicatului bancii.

Cifre cheie


Digitalizarea – Numărul clienților persoane fizice cu un contract pentru serviciul de mobile banking, Smart Mobile, se apropie de 1,9 milioane. Peste 83% dintre aceștia  au accesat  aplicația cel puțin o dată în luna iunie 2025. Plata cu telefonul este în continuă creștere, clienții preferând din ce în ce mai des această metodă simplă și rapidă de plată. În S1 2025, volumul și numărul tranzacțiilor de acest tip a crescut cu mai mult de 66%, respectiv 68%, versus aceeași perioadă a anului anterior. 

În 2025, 1 din 2 clienți alege să achiziționeze un credit de nevoi personale negarantat prin Smart Mobile.

A continuat și digitalizarea serviciilor pentru clienții IMM-uri, Raiffeisen Bank fiind în continuare, singura bancă din România care oferă IMM-urilor un flux de înrolare disponibil 24/7, identificarea la distanță a clientului realizându-se fără video-call. 

Peste 88.500 de IMM-uri folosesc activ Noul Raiffeisen Online IMM și aplicația mobilă Smart Business și peste 2.200 antreprenori IMM au ales Raiffeisen Bank pentru deschiderea pachetului de cont curent IMM digital, fluxul online fiind preferat pentru rapiditatea deschiderii contului, siguranță și confort. În mai puțin de 30 de minute clienții noi au beneficiat de un cont curent tranzacțional și acces la pachetul complet de servicii de banking. 

Activitatea de creditare – Creditele nete au ajuns la 45,9 miliarde RON (+12% an la an). Portofoliul de credite destinate persoanelor fizice a avansat cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut, evoluție susținută de condiții de creditare foarte competitive, ceea ce a generat „un volum remarcabil de noi împrumuturi”, spune banca. Atât creditele de consum negarantate (+12% an la an), cât și cele garantate (+9% an la an) au contribuit semnificativ la această dinamică pozitivă.

Portofoliul de credite acordate segmentului corporații a înregistrat cel mai mare avans, ajungând la 20,8 miliarde RON în primul semestru din 2025, cu 17% mai mult față de perioada similară a anului trecut. Această performanță reflectă implicarea activă a băncii în susținerea proiectelor de dezvoltare ale companiilor și sprijinirea investițiilor strategice din diverse sectoare ale economiei.

În primele 6 luni ale anului, volumul creditelor acordate IMM-urilor a fost cu 6% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. 

40% dintre creditele ipotecare Raiffeisen Bank susțin imobile eficiente energetic .

Depozitele clienților – „au continuat să crească solid”, până la 65,5 miliarde RON la finalul primului semestru din 2025. Depozitele atrase de la persoanele fizice au înregistrat o majorare de 15% an la an, alimentată atât de preferința pentru produse de economisire, cât și de menținerea unui ritm robust al fluxului de economii în conturile curente. 

Depozitele clienților corporativi au avut un „avans remarcabil” de 28% an la an.

Indicatori financiari – banca a încheiat primul semestru din 2025 cu active de 83 miliarde RON (+12%) și un profit net de 896 milioane RON, marcând o creștere de 9% față de perioada similară a anului anterior.

”Avem un ritm bun în implementarea strategiei de a deveni cei mai buni consultanți financiari pentru toți clienții noștri și răspundem tuturor nevoilor lor prin Banking 1:1. Rezultatele excelente din primele 6 luni ale anului reprezintă o dovadă suplimentară a acestui fapt. Clienții noștri beneficiază de experiențe digitale din ce în ce mai simple și intuitive în interacțiunea de zi cu zi cu banca.

Democratizăm sistematic planificarea financiară, iar echipele noastre dispun de instrumente din ce în ce mai performante pentru a sprijini clienții să ia deciziile potrivite pentru viitorul lor financiar.” – Zdenek Romanek, Președinte & CEO, Raiffeisen Bank România.

Planuri de investiții, pensii și asigurări de viață pentru un plus de stabilitate

Numărul de operațiuni de subscriere în Fondurile de investiții locale a înregistrat o creștere de aproximativ 40%.

Numărul de planuri de investiții a înregistrat o evoluție pozitivă în primele 6 luni ale anului. S-au făcut primii pași pentru 33.000 de mii de planuri noi, proiecte pe diverse orizonturi investiționale: de la cele mai scurte, până la cele de peste 10 ani.

La finalul lunii iunie, numărul de clienți care au ales să-și protejeze veniturile pe perioada pensionării prin Fondul de Pensii Facultative Raiffeisen Acumulare a depășit 115.000 de clienți, prin intermediul instrumentului digital Raiffeisen Smart Finance.

Numărul de familii care au ales o asigurare de viață atașată creditelor de nevoie personale sau imobiliare, a crescut în primele 6 luni ale acestui an cu 8%.

Factory by Raiffeisen Bank

În programul factory by Raiffeisen Bank creat pentru sprijinirea inovației în rândul antreprenorilor aflați la început de drum s-au înscris în primul semestru peste 230 proiecte. Comunitatea factory by Raiffeisen Bank reunește peste 600 antreprenori, cu finanțări acordate în valoare de peste 33 milioane de euro. 

Noutăți
Stay updated to the impact of emerging technologies in fintech & banking.
Banking 4.0 newsletter - subscribe
Cifra/Declaratia zilei

Dariusz Mazurkiewicz – CEO at BLIK Polish Payment Standard

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?