Venitul total al băncii a înregistrat o creștere de 22% în 2022 față de 2021, atingând nivelul de 3,2 miliarde de lei. Profitul net înregistrat pentru 2022 a fost de 1,2 miliarde de lei, cu 56% mai mare față de anul anterior.
Raiffeisen Bank Romania raporteaza ca a încheiat anul 2022 cu o creștere a numărului de clienți activi digital. „Aproximativ 1.250.000 de clienți persoane fizice utilizează lunar aplicațiile de mobile/internet banking. În medie, un client se loghează de aproximativ 22 de ori într-o lună.” potrivit comunicatului de presa
De asemenea, in 2022, numărul tranzacțiilor online efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank a crescut cu 36%, față de anul 2021, iar numărul plăților cu telefonul sau ceasul a crescut cu 87%. Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieței cardurilor de credit din România, cu un portofoliu de peste 570.000 de carduri.
Adoptia celor mai recente produse si servicii lansate
În aprilie 2022, a fost lansat ecosistemul de loializare al Raiffeisen Bank, Smart Market, care aduce împreună toate segmentele de clienți (persoane fizice, IMM, Corporații), într-o singura aplicație, prin care persoanele juridice, clienţi ai băncii pot promova produse sau servicii cu discounturi sau recompense pentru clienţii persoane fizice. În doar 8 luni de la lansare, 350.000 clienți persoane fizice s-au înrolat în aplicație și peste 50 de comercianți parteneri au venit cu discount-uri semnificative la produsele și serviciile lor.
Raiffeisen Bank a lansat serviciul de plăți instant pentru persoane fizice în septembrie 2022. Clienții pot trimite sau primi bani instant, către sau de la oricare dintre băncile participante la sistemul de Plăți Instant. În doar patru luni de la lansare, banca a atins o cotă de piață de aproape 23% pentru plățile instant.
Evolutia personalului
Raiffeisen Bank avea peste 4900 de angajați la sfârșitul anului 2022, cu 300 mai mulți decât în anul precedent. Această creștere provine în special din aria IT sau din zone legate direct de nevoile clienților – Call-Center, Centrul Operațional Brașov etc.
„Bugetele de creșteri salariale s-au dublat anul trecut, iar în 2023 bugetul alocat angajaților noștri va continua să crească, pentru a susține retenția colegilor bine pregătiți, dar și programele destinate dezvoltării profesionale a acestora.” se mai precizeaza in comunicat.
Activitatea de creditare
Soldul de credite al Raiffeisen Bank a crescut cu 22% în 2022, față de anul precedent, „ca rezultat al intensificării activității de creditare pentru toate segmentele de clienți”. Pentru clienții corporații banca a înregistrat „un avans considerabil” pe întreg parcursul anului 2022, soldul de credite s-a consolidat cu 44%, an la an. Contextul economic dominat de inflație ridicată a condus la un necesar mai mare de capital circulant pentru companiile din România.
Soldul de credite IMM a crescut cu 17% în 2022 față de 2021, o contribuție notabilă fiind adusă și de schemele de garantare guvernamentale, în special programul IMM Invest. Astfel, în 2022 Raiffeisen Bank a acordat în cadrul programelor IMM Invest 2.333 de credite pentru peste 2.000 clienți din domenii de activitate foarte diverse, cu valoare aprobată de 592 milioane de euro.
Un trend ascendent a fost înregistrat în 2022 și pentru stocul de credite aferent persoanelor fizice, care a avansat cu 7%, „cu o contribuție echilibrată atât a creditelor de nevoi personale cât și a celor ipotecare”. Merită menționat faptul că majoritatea creditelor acordate de bancă persoanelor fizice sunt cu rată de dobândă fixă, protejând astfel clienții de potențiale șocuri provocate de evoluția dobânzilor din piață. Peste 60% dintre clienții PF beneficiază de dobândă fixă pentru o perioadă determinată de timp.
Rezultate financiare
Activele totale ale băncii au trecut de pragul de 60 de miliarde lei, crescând cu 5%, an la an iar soldul de credite nete al băncii a ajuns la 39,5 miliarde de lei, cu 22% mai mult față de finalul anului 2021.
Depozitele clienților au ajuns la aproape 50 de miliarde de lei în 2022, similar cu nivelul din 2021.
Venitul total al băncii a înregistrat o creștere de 22% în 2022 față de 2021, atingând nivelul de 3,2 miliarde de lei. Profitul net înregistrat pentru 2022 a fost de 1,2 miliarde de lei, cu 56% mai mare față de anul anterior.
Cheltuielile operaționale ale băncii au ajuns la aproximativ 1,5 miliarde de lei, crescând cu 14%, an la an.
„În acest context economic marcat de incertitudini, costul cu provizioanele a depășit nivelul aferent anului 2021 cu 31%, ca urmare a unei abordări prudente.”
“Rezultatele foarte bune înregistrate de Raiffeisen Bank în 2022 ne dovedesc că suntem pregătiți să ne continuăm dezvoltarea, indiferent care va fi contextul economic pe care îl vom parcurge în anii următori. Cred cu tărie că dacă angajații băncii se simt bine și sunt multumiți, noi ca organizație putem oferi clienților cea mai bună expertiză financiară și soluții digitale de top.” – a spus Zdenek Romanek, președinte & CEO Raiffeisen Bank.
____________
Raiffeisen Bank, este o bancă universală ce activează pe piața bancară din România de peste 25 de ani, deservind peste 2,3 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are 4930 de angajați în 291 de unități, 1130 ATM&MFM și 27.000 POS-uri.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: