[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Raiffeisen Bank Romania: „peste 60% din portofoliul total de clienți persoane fizice sunt clienți digitali activi”

5 mai 2023

Numărul tranzacțiilor online efectuate de persoane fizice prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank România a crescut cu aproximativ 40%, față de aceeași perioadă a anului 2022. Unele dintre cele mai mari creșteri față de aceeași perioadă a anului trecut, respectiv 40%, s-au inregistrat la tranzacțiile cu cardul efectuate către companiile ce oferă servicii de transport și companiile din industria HoReCa.

Raiffeisen Bank România anunță „rezultate excelente” ca urmare a investitiilor in fluxurile digitale. În prezent, peste 60% din portofoliul total de clienți persoane fizice sunt clienți digitali activi.

„Astfel, aproape toate operațiunile de banking cotidiene, “daily banking”, sunt acum la îndemâna clienților, prin intermediul aplicației de mobile banking dedicată lor, Smart Mobile: începerea relației cu banca, deschiderea unui cont curent în lei sau valută, a unui card sau a unor depozite la termen în linie cu preferințele și nevoile utilizatorilor, efectuarea plății facturilor ori a altor plăți punctuale, chiar economisirea recurentă sau obținerea unui credit de nevoi personale. Ca urmare, suntem tot mai aproape de clienți în momentele cheie, lucru care este reflectat în gradul de satisfacție și recomandare a băncii (NPS) în creștere.” – potrivit comunicatului.

Aplicația de loializare Smart Market, lansată în luna aprilie 2022, a recompensat peste 410.000 clienți înrolați în aplicație cu discount-uri de la cei peste 70 de comercianți parteneri.

Printre comercianții înscriși în Smart Market se numără și Raiffeisen Bank România, deschizând astfel un nou canal digital de promovare a serviciilor și produselor destinate clienților săi, persoane fizice, cu recompense adiționale și oferte speciale care să crească gradul de adopție al acestora. Prin urmare, doar în primul trimestru al acestui an, peste 4.000 de produse de creditare și economisire au fost inițiate digital prin intermediul Smart Market.

În primul trimestru din 2023 am acordat prioritate strategiilor centrate pe client, cum ar fi soluțiile financiare personalizate. Când vorbim de economiile noastre, de un credit, de un fond de pensii, de o asigurare sau alte servicii bancare, este bine să vorbim cu un expert bancar. De aceea, am lansat o nouă perspectivă în domeniul bancar care ne permite să răspundem nevoilor clienților noștri și să îi putem sprijini și ajuta în mod proactiv să-și atingă obiectivele, Banking 1:1.

Cu ajutorul aplicației interactive Smart Finance, experții noștri pot oferi clienților o soluție personalizată. Am făcut această investiție, ca parte din strategia noastră de democratizare a planificării financiare pentru toți românii”, a declarat Zdenek Romanek, CEO & Președinte Raiffeisen Bank România.

Raiffeisen Bank continuă să fie printre liderii pieței cardurilor de credit din România, cu un portofoliu de peste 570.000 de carduri

Din martie 2023, clienții Raiffeisen Bank România au posibilitatea efectuării de plăți cu telefonul utilizând Google Pay pentru telefoane Android.  De asemenea, clienții Raiffeisen Bank România pot efectua plăți cu telefonul utilizând RaiPay, aplicația Raiffeisen Bank de tip wallet pentru telefoane Android și Huawei, dar și prin Apple Pay pe iOS și Garmin Pay pe ceasurile Garmin.

Rezultate financiare

Veniturile băncii s-au majorat față de anul precedent cu 28%, susținute în principal de evoluția activității de creditare pentru clienții persoane juridice, dar și de trendul ascendent al ratelor de piață în comparație cu primul trimestru al anului 2022. Veniturile nete din comisioane au înregistrat o creștere ușoară de 1% an la an, „datorită unei activități tranzacționale intensificate în zona de carduri, dar și din schimburi valutare”.

Soldul de credite s-a consolidat cu 20% față de aceeași perioadă a anului precedent, „susținut de o activitate de creditare mai bună pentru toate segmentele de clienți”. O creștere de 6% a fost înregistrată pentru portofoliul de credite aferent persoanelor fizice, cu un aport aproximativ egal în termeni procentuali din creditele de nevoi personale și cele ipotecare.

Profitul net înregistrat în primul trimestru din 2023 a fost de 414 milioane de lei, „în creștere semnificativă față de anul anterior, în contextul unei activități de creditare intense pentru toate segmentele de business, al profilul bun de risc a clienților și pe fondul creșterii ratelor de piață în comparație cu Q1 2022”.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?