[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Raiffeisen Bank Romania – numărul comercianților care își utilizează propriul telefon pentru acceptarea plăților a depășit pragul de 5.000. Banca raporteaza un profit in crestere cu 45%.

6 noiembrie 2023

Raiffeisen Bank România raportează active totale de 67,5 mld de lei, în creștere cu 9% față de primele 9 luni ale anului precedent, și un profit de 1,3 mld lei (+45%). Cheltuielile operaționale au crescut cu 11% an la an, în principal din costurile de personal, IT și logistică. 

Segmentul economisire

Economiile clienților Raiffeisen Bank România au înregistrat un avans de 6% an la an, ca urmare a creșterii soldului de depozite la termen în toate segmentele de activitate. În categoria clienți persoane fizice, creșterea a fost de 7% an la an.

A crescut ponderea depozitelor la termen în totalul fondului de economii ale clienților Raiffeisen Bank, de la 18% la finalul celui de-al treilea trimestru al anului 2022 la 39% în trimestrul al treilea al anului 2023.

Segmentul creditare

Creditele acordate clienților au înregistrat un ritm de creștere de 4% an la an, creștere generată în special din segmentele de persoane juridice.  Astfel, stocul de împrumuturi aferent clienților corporativi s-a consolidat cu 5% iar stocul de credite acordate IMM-urilor a crescut cu 8% an la an.

Creditarea prin intermediul canalelor digitale continuă să susțină creșterea portofoliului de credite acordate clienților Micro, cu o pondere de aproximativ 15% în volumele noi. De la începutul anului, peste 1200 de clienți au beneficiat de acest flux rapid și simplu (+75% în volumele generate comparativ cu cele aferente întregului an 2022). 

Solutii pentru digitalizarea IMM-urilor

Aplicația Smart Business reunește peste 80.000 de clienți activi care beneficiaza de noi funcționalități, printre care: posibilitatea de a deschide card de debit direct din aplicație, vizualizarea PIN-ului cardului, înrolarea cardurilor în GooglePay, administrarea mandatelor de direct debit.

De asemenea, numărul comercianților care își utilizează propriul telefon pentru acceptarea plăților a depășit pragul de 5.000, confirmând apetitul pentru servicii bancare mobile, comode și sigure. În aceeași direcție, banca a lansat o nouă soluție de terminal de acceptare la plată, de tip neasistat. Soluția este deja implementată la aproximativ 880 lockere easybox ale firmei de curierat Sameday, dar poate fi găsită și la terminalele amplasate în parcările Mega Mall din București și City Park Mall din Constanța.

________________

Raiffeisen Bank este o bancă universală ce deserveste peste 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.900 de angajați în 285 de unități, 1.126 ATM&MFM și peste 28.900 POS-uri. 

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?