[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Raiffeisen Bank Romania anunta dublarea numarului de credite acordate digital. De patru ori mai multi clienti si-au deschis contul direct de pe telefon. Tranzacționarea prin portofelele digitale a crescut cu peste 60%.

26 februarie 2024

In 2023, Raiffeisen Bank Romania a inregistrat o crestere cu 10% a economiilor clientilor si de numai 3% a soldului de credite nete acordate. Banca raporteaza totusi un profit de 1,7 miliarde RON (+39%).

Încă din 2021 clienții au posibilitatea să își deschidă cont la Raiffeisen direct de pe telefon, din aplicația de mobile banking, Smart Mobile. „Îmbunătățirile aduse fluxului de înrolare digitală pe parcursul anului 2023 au atras de peste 4 ori mai mulți clienți noi care au parcurs fluxul de înrolare end-to-end, exclusiv în aplicația de mobile banking, comparativ cu 2022” – potrivit comunicatului de presa. 


Numărul clienților care au accesat un credit de nevoi personale negarantat prin intermediul unei aplicații inițiate în Smart Mobile „a crescut semnificativ față de anul anterior”, spune banca. Ritmul de creștere  a fost susținut prin dublarea numărului total de credite acordate 100% digital. 

Printre noile funcționalități dezvoltate în 2023 în aplicația Smart Mobile se numără: 

– rambursarea anticipată (disponibilă pentru o parte dintre creditele din portofoliu)

– fluxul de încheiere a documentației contractuale cu privire la intermedierea de unități de fond emise de fondurile de investiții administrate de S.A.I. Raiffeisen Asset Management S.A. care poate fi urmat, tot în aplicație, de subscrierea de unități emise de aceste fonduri de investiții;

– clienții pot afla rapid detaliile cardului de debit (seria cardului, data expirării, CVV-ul) și pot modifica limitele de tranzacționare și retragere de numerar, ceea ce contribuie la consolidarea experienței digitale, securitate sporită și control asupra banilor.

Plățile cu cardurile Raiffeisen au crescut cu 15%, iar numărul de tranzacții din e-commerce a crescut cu 30% și cu 22% la nivel de volume. 

Google Pay, lansat în aprilie 2023, are deja peste 100.000 de clienți, cu o creștere trimestrială a volumelor tranzacționate de 60%. 

Față de anul 2022, tranzacționarea prin portofelele digitale a crescut cu peste 60% atât ca volum de tranzacționare, cât și ca valoare a tranzacțiilor, iar numărul clienților care folosesc această metodă de plată a crescut cu 36%.

De asemenea, aplicația Smart Market a recompensat până la finalul lui 2023 peste 600.000 clienți cu cashback, puncte și discount-uri de la peste 120 comercianți parteneri. Noua secțiune “Grijă pentru mediu”, lansată în 2023, le permite clienților să își vadă amprenta lor carbon în funcție de tranzacțiile efectuate, putând astfel să ia decizia de a reduce sau compensa, atât prin achiziția de produse sau servicii sustenabile, cât și prin convertirea punctele de loialitate deținute pentru susținerea plantărilor de copaci. 

Rezultate financiare

Activele totale ale Raiffeisen Bank România au depășit pragul de 70 miliarde RON la finalul anului 2023, în creștere cu 13% față de anul anterior, iar veniturile totale au înregistrat o creștere cu 16% în 2023 față de 2022, atingând nivelul de 3,7 miliarde RON. Profitul însumează 1,7 miliarde RON (+39%). 

Cheltuielile operaționale au crescut cu 10%, în contextul dezvoltării infrastructurii digitale și eficientizării proceselor operaționale, iar profilul de risc foarte bun dovedit de clienții băncii a fost un factor important pentru performanța financiară solidă din 2023.

Economiile clienților depășesc 54 miliarde RON, consolidate cu 10% an la an și cu un impact pozitiv în toate segmentele de activitate, în contextul unui volum mai mare de depozite la termen. Pe parcursul anului 2023, ratele de dobândă oferite clienților pentru produsele de economisire, atât în lei, cât și în valută, au fost majorate treptat.  

Soldul de credite nete depășește 40,7 miliarde RON, în creștere cu 3% an la an, în principal din segmentele de clienți persoane juridice. Împrumuturile acordate corporațiilor au crescut cu 8% an la an, iar creditele pentru IMM-uri au inregistrat o crestere 7% an la an).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?