[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Raiffeisen Bank Romania a raportat o crestere de 100% a clientilor Smart Mobile, pentru 2017

15 martie 2018

Raiffeisen Bank avea la finalul anului 2017 peste 475.000 de clienti activi in mediul online (mobile banking si internet banking), cu o crestere de aproape 100% a clientilor Smart Mobile. In 2017, clientii bancii au facut peste 16 milioane de tranzactii online.

”Cheltuielile operationale ale bancii au crescut cu 7% in 2017, pana la 1.208 milioane lei. Investitiile in tehnologie, digitalizare si simplificare au influentat aceasta crestere. Banca va continua si in 2018 sa investeasca sume considerabile in procesul de digitalizare pentru ca viitorul este al produselor de calitate, usor accesibile si rapide.”, potrivit comunicatului de presa.

Peste jumatate dintre clientii persoane fizice care au pachete de cont curent au optat pentru cele din categoria “Zero”, pentru a-si gestiona economiile si operatiunile cat mai eficient. De altfel, intrarile de sume in conturile curente au stat la baza cresterii cu 13% a soldului depozitelor de la clienti, de la 26,4 miliarde lei la finalul anului 2016, pana la 29,7 miliarde lei in 2017.

Activele bancii au crescut cu 8% in 2017, pana la 36,1 miliarde lei. Motorul principal al acestei evolutii pozitive au fost creditele acordate clientilor, care au crescut in valoare neta cu 8%, de la 19,8 miliarde lei (sfarsitul lui 2016), pana la 21,4 miliarde lei in 2017. Profitul net a crescut cu 9%, de la 452 milioane lei in 2016, pana la 491 milioane lei in 2017. Rentabilitatea capitalului a fost de 15,8%.

”Comportamentul de plata al clientilor s-a imbunatatit in 2017, atat in randul populatiei, cat si al companiilor. Costul riscului in termeni comparabili (fara evenimente nerecurente in ambele perioade) s-a redus cu aproximativ 25% fata de 2016. Aceste evolutii pozitive se regasesc si in profilul calitativ al portofoliului de credite, rata creditelor neperformante scazand cu mai mult de doua puncte procentuale, de la 8,2% in 2016, pana la 6% in 2017.”, mai precizeaza banca.

Numarul de clienti persoane fizice a ramas relativ constant in 2017 fata de anul precedent, la 2 milioane. Banca are de asemenea aproximativ 100.000 de IMM-uri si 5.600 de corporatii in portofoliu.

La sfarsitul anului 2017, banca avea 5.190 de angajati (5.235 in 2016), iar reteaua bancii numara 451 de unitati (478 in 2016), peste 1.000 de ATM-uri, 19.000 de POS-uri si 189 masini multifunctionale.

Sursa: Raiffeisen Bank

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?