Numarul clientilor digitali (cei care utilizeaza aplicatiile de digital banking, Raiffeisen Online si Smart Mobile) a depasit 700.000 la mijlocul anului 2020, cu 19% mai mult fata de perioada similara a anului trecut, potrivit comunicatului de prezentare a rezultatelor financiare aferente primului semestru din acest an.
„Este adevarat ca unele planuri s-au schimbat, anumite lucruri au trebuit amanate, cum a fost cazul aplicatiilor de mobile banking vechi si inlocuirea lor cu cele noi, insa pe partea de digitalizare am accelarat mult si am avut evolutii spectaculoase: o crestere de aproape 80% a numarului de tranzactii realizate prin aplicatiile online, o majorare cu aproape 20% a numarului clientilor care utilizeaza servicii digitale (an pe an)„, a subliniat Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank.
De asemenea, platile efectuate prin card de debit au crescut cu peste 80%, in timp ce numarul de plati online catre furnizori s-a dublat.
Banca este lider pe piata cardurilor de credit din Romania cu peste 530.000 de carduri active la S12020, iar numarul de carduri de debit active a depasit 2 milioane.
In perioada pandemiei, banca a expediat peste 200.000 de carduri prin curier, acasa la clienti.
Rezultate financiare
Raiffeisen Bank a incheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 280 milioane de lei, fata de 384 milioane de lei la final de S1/2019 – scadere de 27%. Activele totale ale Raiffeisen Bank au atins valoarea de 46,1 miliarde lei (crestere de 7% an la an).
Activitatea de creditare a continuat sa creasca, iar soldul creditelor acordate clientilor bancii a ajuns la 28,5 miliarde de lei, in crestere cu 4%, fata de perioada similara a anului 2019.
Veniturile bancii au crescut in primul semestru din 2020, ajungand la aproximativ 1,3 miliarde lei, cu 2% mai mult decat in semestrul 1 din 2019.
Depozitele si lichiditatile clientilor in conturi curente „au crescut mult in prima parte a acestui an, astfel ca putem vorbi de o majorare de 15%, an la an”.
La 30 iunie 2020, Raiffeisen Bank avea in portofoliu peste 2,12 milioane de clienti persoane fizice, aproximativ 97.000 de IMM-uri si 5.700 de corporatii. 4880 de angajati lucreaza in cele 350 sediii ale bancii prezente in toata tara. Banca are o retea de peste 770 de ATM-uri, aproximativ 23.000 de POS-uri si 335 de masini multifunctionale.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: