Raiffeisen Bank: „Principalele zone de presiune asupra costurilor bancii vin din investitiile in digitalizare”. Crestere cu 40% a tranzactiilor de e-commerce, in 2019.

19 martie 2020

Numarul clientilor digitali a depasit 700.000, iar peste 450.000 utilizeaza deja noile platforme digitale lansate, anunta Raiffeisen Bank Romania. Daca raportam numarul clientilor digitali la total clienti persoane fizice, doar unul din trei foloseste serviciile bancare la distanta. Cu toate acestea, „procesul de digitalizare duce la schimbari profunde in banca.”, potrivit comunicatului.

Fata de finalul anului 2018, numarul tranzactiilor cu cardul de debit a crescut cu peste 23%. Numarul de tranzactii e-commerce a inregistrat o crestere de 40%. A crescut si numarul de carduri de credit, iar banca spune ca „isi mentine pozitia de lider de piata cu peste 500.000 de carduri de credit active”.
 
2019 a fost un an marcat de mai multe lansari de solutii digitale si de beneficii adaugate in oferta Raiffeisen Bank, pentru simplificarea experientei clientilor: Flexicredit 100% online, noile aplicatii Smart Mobile si Raiffeisen Online, retrageri gratuite de la orice ATM al bancilor din Romania in Pachetul ZERO Simplu, lansarea aplicatiilor de plata cu telefonul sau ceasul (RaiPay, Apple Pay, Garmin Pay), Smart Hour in noua aplicatie Smart Mobile, care permite schimbul valutar lei-euro la curs BNR, dar si o oferta speciala de refinantare a creditelor de nevoi personale.
Raiffeisen Bank are in portofoliu peste1,9 milioane carduri de debit pentru persoane fizice.


Aria de Corporate Banking si-a intensificat, de asemenea, eforturile pentru accesul digital al clientilor la serviciile bancii, astfel incat gradul de digitalizare al platilor pentru clientii corporate a ajuns la 97%, tranzactiile au migrat catre ATM-uri si MFM-uri, iar in prezent 50 de agentii ale bancii deservesc corporatiile mari si medii, in toata tara.

Rezultate financiare

La finalul anului 2019, profitul net Raiffeisen Bank a fost de 779 milioane de lei, dupa ce in 2018 banca atingea cel mai mare profit net al sau, de 881 milioane de lei. 

Activele totale ale Raiffeisen Bank au ajuns la 42,9 miliarde lei la finalul anului 2019, o crestere de 7%, an la an, iar veniturile bancii au avansat in 2019 cu 5%, pana la 2,64  miliarde de lei. Creditele nete au crescut cu 6% in 2019. Rata creditelor neperformante a ramas stabila fata de 2018, la 4,1%.

Cheltuielile operationale ale bancii au crescut cu 6%, an la an, ajungand la 1,35 miliarde de lei. Principalele zone de presiune asupra costurilor bancii vin din investitiile in digitalizarea bancii, din dezvoltatea capabilitatilor tehnologice, din cresterea costului cu salariile angajatilor, dar si din cerintele regulatorii, mai precis a contributiei la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare

La finalul anului trecut, Raiffeisen Bank avea in portofoliu aproape 2,2 milioane de persoane fizice, peste 92.000 de IMM-uri si 5.700 de companii mari si medii. Totodata, avea 4.485 de angajati, 351 unitati (dintre care 43 lucreaza deja fara numerar), 800 ATM-uri, 300 masini multifunctionale (MFM-uri) si 22.000 de POS-uri.
 

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Adrian Vasilescu – consilier de strategie al guvernatorului BNR

„O singură provizie am făcut, de card, pentru că nu mai umblu cu banii în buzunar. Banii sunt cei mai periculoși când este vorba de răspândirea unei molimi. Am renunțat la cash. În rest, este o prostie să faci provizii. Dacă vine o molimă și nici nu știi când va ajunge, dacă ar fi să se întindă, pe cât timp să poți să faci provizii? Faci provizii pe trei săptămâni, pe patru săptămâni și mai departe?”, a spus consultantul.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?
NoCash