[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Raiffeisen Bank: „clientii au revenit la comportamentul de dinaintea pandemiei”. Platile cu cardurile de debit destinate cumpararii online de bilete de avion s-au dublat fata de Trim. I 2021.

6 mai 2022

In primul trimestru 2022, clientii au revenit la comportamentul de dinaintea pandemiei, iar platile cu cardurile de debit Raiffeisen destinate cumpararii online de bilete de avion s-au dublat fata de primul trimestru 2021, la fel si achizitiile de vacante, potrivit comunicatului de prezentare a rezultatelor financiare.  Platile cu cardurile bancii la hoteluri, restaurante si baruri au crescut cu 70% fata de primul trimestru al anului 2021.  

Portofoliul de clienti digitali activi persoane fizice a continuat sa creasca la Raiffeisen Bank cu peste 50.000 de utilizatori activi in primele trei luni ale acestui an, ajungand la peste 1,1 milioane de clienti digitali activi la 31 martie 2022,


Raiffeisen Bank continua sa fie unul dintre liderii pietei cardurilor de credit din Romania, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Numarul tranzactiilor e-commerce efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank a crescut cu 34%, fata de primele 3 luni ale anului trecut.

Clientii Raiffeisen Bank pot face plati cu telefonul prin RaiPay pe Android, descarcand aplicatia din Google Play Store sau Huawei AppGallery, cu Apple Pay pe iOS si cu Garmin Pay, pe ceasurile Garmin. In primul trimestru din 2022, a crescut cu 83% numarul platilor efectuate de clientii Raiffeisen Bank cu telefonul sau cu ceasul. 

Continuam investitiile in digitalizarea serviciilor bancii pentru a raspunde cat mai bine si mai rapid nevoilor clientilor. Luam in calcul optimizarea unor cheltuieli neesentiale pentru strategia noastra, cum sunt cele pentru operatiunile cu numerar sau cheltuielile cu chiriile. Costul cu provizioanele se mentine la un nivel scazut, pe fondul unui comportament bun de plata al clientilor nostri, care au reusit sa depaseasca mai bine decat ne-am fi asteptat provocarile perioadei pandemice”, spune Zdenek Romanek, presedinte & CEO Raiffeisen Bank.

Rezultate financiare

Banca raporteaza 218 milioane lei profit net in primul trimestru al anului 2022. Activele totale ale bancii au ajuns la 31 martie 2022 la 59,6 miliarde lei, o crestere de 14%, an la an.

Portofoliul de credite la valoare neta al bancii a depasit 34,3 miliarde de lei, cu 19% mai mult fata de T1 2021.  „Stocul creditelor acordate corporatiilor a inregistrat o evolutie excelenta, cu o crestere de 30%, in timp ce activitatea de creditare pentru categoria de clienti IMM a generat un avans al stocului de aproape 10%, iar pentru creditele acordate persoanelor fizice am obtinut o crestere similara, de 11% an la an,” a adaugat Zdenek Romanek.  

Depozitele clientilor au ajuns la 49,4 miliarde de lei in T1 2022, o crestere de 13% comparativ cu finalul lunii martie din anul precedent.

__________

Raiffeisen Bank Romania deserveste peste 2,28 milioane de clienti, persoane fizice si juridice. Banca are aproape 4.700 de angajati, 300 de agentii in toata tara,  1.131 ATM-uri, din care 474 masini multifunctionale (MFM-uri) si o retea de peste 26.400 POS-uri. 

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?