[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Raiffeisen Bank a introdus autorizarea platilor online la comercianti prin biometrie (amprenta sau Face ID), din 23 noiembrie

25 noiembrie 2020

Peste o treime dintre clientii Raiffeisen Bank sunt activi digitali. Pandemia ajuta la migrarea catre online: „In fiecare luna, inrolam peste 20.000 de clienti in aplicatiile de internet si mobile banking”.

In primele 10 luni ale anului 2020, numarul tranzactiilor efectuate de clientii persoane fizice in aplicatiile de mobile si internet banking a crescut cu 60%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit Raiffeisen Bank. 


Numarul clientilor digitali activi ai Raiffeisen Bank (cei care folosesc lunar aplicatiile de online si mobile banking) a depasit 800.000, anunta banca. „95% dintre ei aleg sa utilizeze serviciile digitale pe telefonul mobil, prin aplicatia Smart Mobile. Numarul utilizatorilor acesteia a crescut cu 30% in ultimul an si banca inregistreaza lunar peste 15 milioane de logari in Smart Mobile,” potrivit comunicatului

In fiecare luna, inrolam peste 20.000 de clienti in aplicatiile de internet si mobile banking si, in medie, 300.000 de clienti unici acceseaza serviciile digitale in fiecare zi. Cea mai aglomerata ora este “Smart Hour”, de la 10.00 la 11.00, in fiecare zi, pentru ca atunci clientii pot face schimburi valutare lei-euro si euro-lei la cursul BNR. Optiunea aceasta, foarte apreciata de clienti, a implinit in septembrie 2020, un an de la lansare.” a spus Catalin Munteanu, director executiv Aria Clienti Persoane Fizice la Raiffeisen Bank.

Numarul total de utilizatori de servicii de plata cu telefonul prin RaiPay, Apple Pay si Garmin Pay a depasit 200.000, iar volumul platilor cu telefonul si smartwatch-uri inregistreaza o crestere de la luna la luna de 10% in 2020.

Volumul platilor online efectuate cu cardurile bancii a crescut cu 60%, in luna septembrie 2020, fata de septembrie 2019.

In acest context al cresterii ratei de adoptie a canalelor digitale, Raiffeisen anunta ca, „din 23 noiembrie 2020, clientii au la dispozitie o noua metoda, rapida si sigura, de autorizare a platilor online la comercianti: prin biometrie (amprenta sau Face ID) sau PIN, cu aplicatia Raiffeisen SmartToken de pe telefonul mobil”. 

###

Raiffeisen Bank administreaza cel mai mare portofoliu de carduri de credit active din Romania, aproximativ 530.000, iar numarul de carduri de debit active a trecut de doua milioane.

Raiffeisen Bank are un portofoliu de peste 2,1 milioane de clienti, persoane fizice si juridice, peste 4.900 de angajati si 340 de agentii in toata tara. Infrastructura de acceptare numara 750 de ATM-uri, 373 de masini multifunctionale (MFM-uri) si 24.000 de POS-uri.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?