Raiffeisen Bank a dublat unele dintre tranzactiile efectuate de clientii altor banci la terminalele sale, in 29, 30 si 31 ianuarie

3 februarie 2020

Duminica (2 februarie), paginile de facebook ale BCR, BRD si ING au publicat un mesaj prin care bancile isi anuntau clientii ca, in perioada 29-31 ianuarie, unele dintre tranzactiile procesate la terminalele Raiffeisen Bank au fost dublate.

De asemenea, bancile mai anuntau ca sumele vor fi returnate clientilor in maxim 48 de ore. La momentul publicarii acestei stiri, BRD a anuntat deja ca a facut acest lucru.


BCR a fost singura banca afectata care a decis sa returneze imediat banii clientilor, urmand ca ulterior sa reglementeze situatia cu procesatorii de plati.

Anunt Raiffeisen Bank Romania:

„Din cauza unei erori tehnice, unele dintre tranzacțiile efectuate de către clienți ai altor bănci la terminale Raiffeisen Bank în data de 30.01.2020 sau în data de 29.01.2020 au fost procesate de două ori. Lucrăm, împreună cu procesatorul de plăți, pentru remedierea situației în cel mai scurt timp posibil.”

Anunt BCR:

„Pentru a veni in sprijinul vostru, cei carora vi s-au dublat tranzactiile la operatiunile cu cardul efectuate pe 29 si 30 ianuarie la terminalele (POS/ATM) altor banci, am decis sa returnam sumele pe contul vostru inainte de a reglementa situatia cu procesatorii de plati. Este important sa nu fiti afectati de sincopele tehnice ce mai pot surveni in relatia dintre banci, uneori independent de noi. BCR va deconta ulterior, în urmatoarele 48 de ore, sumele dublate”, a anunţat BCR.

Anunt ING Bank Romania:

„Din motive ce nu țin de ING o parte dintre clienții noștri ce au realizat tranzacții cu cardul la terminalele (POS/ATM) altei bănci în intervalul 29-30.01.2020 este posibil să vadă dublate sumele transmise spre debitare. ING a primit spre procesare fișierul de plăți în mod eronat. Lucrăm împreună cu părțile implicate în vederea returnării sumelor dublate în cel mai scurt timp. Avem confirmarea că reversarea se va realiza în 1-2 zile.”

Anunt BRD – Groupe Societe Generale:

„Din motive tehnice independente de BRD și care au același impact asupra mai multor actori ai pieței, este posibil ca unele dintre sumele aferente tranzacțiilor realizate de clienții cu carduri BRD la ATM-urile sau POS-urile altor bănci în zilele de 29, 30 si 31 ianuarie să fi fost plătite de două ori. Sumele vor fi returnate în conturi, în cadrul unui proces automatizat, în maximum 48 de ore.”

Intre timp, BRD a venit cu un update:
„Toate sumele aferente unor tranzacții dublate au fost reversate și sunt acum disponibile în conturile clienților noștri.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?