Începând cu 7 septembrie, Raiffeisen Bank oferă clienților proprii serviciul Plăți Instant, pentru plățile sub 50.000 lei, în relație cu clienții celorlalte bănci participante la serviciu – Banca Transilvania, CEC Bank, Libra Internet Bank, BCR, Vista Bank și Patria Bank. Alte trei instituții financiare sunt în fază avansată de testare și înrolare, în vederea operaționalizării.
Prin serviciul Plăți Instant, disponibil 24/7/365, fondurile se transferă în mai puțin de 10 secunde între două conturi aflate la bănci diferite, conform regulilor înscrise în schema de plată care guvernează acest instrument de plată. În mod real, în practică, încă de la lansare, durata transferului între oricare doi clienți ai oricăror două bănci participante se încadrează în circa 4 secunde.
Plățile Instant sunt puse la dispoziția utilizatorilor finali de servicii financiare, fie aceștia consumatori, fie business-uri, precum și băncilor și altor furnizori de servicii de plăți care doresc să activeze în piața locală. Serviciul permite concretizarea uneia dintre cele mai importante cerințe ale open-banking-ului, respectiv transferul de fonduri în timp real între clienți.
Serviciul a fost dezvoltat de TRANSFOND, operatorul Casei de Compensare Automate a plăților interbancare, în colaborare cu băncile comerciale, Asociația Română a Băncilor (Administratorul Schemelor Naționale de Plăți) si Banca Națională a României (Supraveghetorul Schemelor de Plăți).
“Avem peste 2,3 milioane de clienți persoane fizice, din care jumătate (1,15 milioane) sunt clienți digitali. Prin lansarea plăților instant ne dorim să atragem în era digitală pe toți clienții noștri. Cine deține un cont curent la Raiffeisen Bank trebuie să folosească aplicația Smart Mobile, iar experiența lor de deținător de cont curent se va îmbunătăți semnificativ. Așa cum știți costurile sunt 0, dacă se face o singură plată lunar. De asemenea, pot să-i asigur pe clienți că securitatea tranzacțiilor este permanent monitorizată de bancă prin toate mijloacele existente. Este una dintre preocupările noastre majore.” a spus Vladimir Kalinov, Vicepreședinte Retail la Raiffeisen Bank.
”Parteneriatul cu Raiffeisen Bank a reprezentat o evoluție importantă în dezvoltarea serviciului. Colaborarea foarte bună a echipelor TRANSFOND și Raiffeisen Bank în cadrul proiectului a dus la operaționalizarea reușită a serviciului și punerea acestuia la dispoziția clienților Raiffeisen Bank. Generalizarea plăților instant este un proces treptat și laborios, aspect des întâlnit în cazul serviciilor inovatoare, de tip ”game-changer”. Adoptarea serviciului pe piața românească dovedește că procesul de maturizare a pieței locale de servicii de plăți evoluează în marja tendințelor pentru plățile de retail înregistrate la nivel european și global. Astfel, serviciile sunt construite în jurul ideii de asigurare a confortului, a ușurinței inițierii plății, dar și a utilității maxime generate de schimbul efectiv instantaneu de fonduri, atât pentru consumatorul final, cât și pentru beneficiarul plății”. – a declarat Sabin Carantină, Director General TRANSFOND.
Pentru consumatorii individuali avantajele serviciului sunt reprezentate de posibilitatea de a achiziționa INSTANT bunuri și servicii în mediul online sau în mediul real, de a efectua plăți INSTANT către apropiați, furnizori sau alți destinatari. Apoi, business-urile de orice mărime, la rândul lor, pot iniția oricând plăți urgente, care să le permită firmelor respective o continuitate a afacerii neafectată, de exemplu, fie de abordările partenerilor care nu livrează propriile servicii sau produse decât în urma confirmării plății sau chiar a încasării fondurilor, fie de orice altă situație care presupune urgență în transferul de fonduri.
În ceea ce privește operatorii economici care implementează singuri sau cu sprijinul băncilor cu care colaborează, capacități de încasare prin instrumentul „Plăți Instant” (comercianți tradiționali, magazine virtuale, businessuri din orice alt domeniu), avantajele sunt date de recepționarea imediată și oricând a banilor în cont, cu toate beneficiile aferente, precum și, ca exemplu, de oportunitatea de a lansa noi programe de fidelizare/promovare a propriilor servicii și produse, bazate pe stimularea clienților pentru utilizarea de instrumente de plată bazate pe Plăți Instant.
_____________
Grupul Raiffeisen are 25 de ani de activitate pe piață bancara din România si deservește peste 2,28 milioane de clienți, persoane fizice si juridice. Banca are aproape 4.700 de angajați, 300 de agenții in toata tara, 1.131 ATM-uri si MFM-uri și o rețea de peste 27.900 POS-uri.
TRANSFOND este administratorul și operatorul Casei de Compensare Automată a plăților comerciale interbancare. Activitatea principală constă în furnizarea de servicii instituțiilor financiare și financiar- bancare, în ceea ce privește plățile interbancare de retail în moneda locală și în euro, atât național cât și transfrontalier.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: