Chiar si fara a lua in calcul doi factori importanti de crestere, respectiv intrarea in online a hipermarcheturilor si plata online a impozitelor, reprezentantul ContentSpeed se asteapta la o dublare a volumelor din comertul electronic autohton. Atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea afacerilor online este o mare oportunitate si va contribui din plin la cresterea pietei.
Piata va fi influentata si de educatia clientilor, mult mai bine informati si care au deja anumite asteptari legate de calitatea serviciilor, o buna parte dintre ei fiind tineri care sunt foarte familiarizati cu tehnologia si metodele moderne de plata.
“Comertul online a evoluat in acelasi regim in care evolueaza in acest moment invatamantul. Cand eram eu la scoala, programa era mai lejera. Totul se intampla mai incet. Astazi, totul este exploziv. Totul este mult mai dinamic si ancorat in tehnologie. Cam asa s-a intamplat si in privinta comertului electronic. In urma cu 10 ani, romanii nu intelegeau.”, a declarat Radu Vilceanu pentru business24.ro.
”Acum, generatia mea este la maturitate si are pretentia ca standardul tuturor magazinelor online sa fie eBay sau Amazon, dupa caz. Si este normal, pana la urma, pentru ca avem tot ceea ce ne trebuie pentru a le crea asemenea asteptari.”, a adaugat Vilceanu.
Potrivit acestuia, pentru ca exista o asemenea mentalitate adoptata si de cei mai tineri, perpectivele in zona comertului online sunt de crestere accelerata, in principal gratie fondurilor europene accesate de companii pentru crearea si dezvoltarea magazinelor online.
”Sunt peste 250 de proiecte europene care au primit granturi pentru urmatorii trei ani, iar cea mai mica valoare a finantarii unui proiect cu potential este de 30.000 de euro. In plus, vor intra jucatori straini si pe piata din Romania, fapt care va genera si competitie si volum, dar si un nou standard de calitate.. Asadar, estimez ca in urmatorii 3 ani valoarea comertului electronic se va dubla. “, a conchis reprezentantul ContentSpeed.
ContentSpeed este o companie romaneasca cu capital integral privat axata pe dezvoltarea software si strategii comerciale pentru comertul electronic in Europa Centrala si de Est. Fondata pe bazele fostei companii eAlliance, ContentSpeed pretinde ca a devenit prima agentie de comert electronic full service din Europa de Est.
Grupul ContentSpeed are o cifra de afaceri de 600.000 de euro in 2013. Pentru 2014, Valceanu mizeaza pe o crestere de minim 50%. In prezent, compania dezvolta proiectul eDistribution, o platforma de retail online de tip B2B, aflata deocamdata in stadiul BETA. De asemenea, se intentioneaza lansarea si a unei platforme B2C dedicata start-up-urilor.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: