Posta se pregateste pentru lansarea catre public a produselor specifice bancilor si anunta proiecte de aproape 17 mil. euro pentru informatizarea institutiei

29 decembrie 2015

In 8 februarie 2016, va avea loc deschiderea ofertelor privind achizitia de echipamente IT care vor permite implementarea unui sistem informatic performant in Posta Romana si a unei solutii virtuale de cloud privat. Valoarea acestui contract se ridica la 59,6 milioane de lei (13 milioane de euro). Cea de-a doua deschidere de oferte va avea loc in 9 februarie 2016, pentru achizitia unor servicii de telecomunicatii’, se spune in comunicat. Contractul pentru cea de-a doua componenta a proiectului integrat insumeaza 17,5 milioane de lei (3,8 milioane de euro), conform Postei Romane.

„Acest proiect este esential pentru dezvoltarea companiei… Scopul nostru este ca, in 2016, operatorul national de servicii postale sa iasa din zona tehnologiilor depasite, care au creat atat de multe blocaje si care nu i-au permis sa deruleze intr-un mod eficient operatiunile comerciale. Imi exprim increderea ca furnizorii interesati de acest proiect sa dea dovada de seriozitate si de corectitudine, pentru a-l putea implementa in cel mai scurt timp’, a declarat directorul general al Postei, Alexandru Petrescu.

Potrivit comunicatului, proiectul ‘Optimizarea si Dezvoltarea Retelei de Comunicatii Electronice a Postei Romane’ vizeaza „implementarea unui sistem informatic integrat si centralizat, performant, aliniat la standarde europene, pentru a asigura folosirea eficienta a resurselor si securitatea datelor”.
„Scopul acestuia este sa creeze o retea supla si rapida, care sa permita o imbunatatire sensibila a proceselor operationale. In plus, numarul locatiilor postale informatizate cu legatura VPN, principala si backup, va fi dublat, de la 1.000 la peste 2.000.”

Compania precizeaza ca timpul de asteptare la ghiseu va scadea considerabil.

Implementarea unui sistem informatic performant la Posta Romana este un efect al strategiei asumate de institutie care a incheiat un parteneriat cu Nexte Bank in vederea oferirii de servicii si produse financiar bancare. Potrivit doamnei Cristina Catai – Sef departament strategie si programe Posta Romana, prin reteaua postala se vor vinde – pana la sfarsitul lui 2016 – toate tipurile de produse specifice bancilor iar compania va investi in propria retea de ATM-uri.

“Clientii vor gasi la sediul Postei Romane un pachet standard care contine cont curent, depozite, credite de consum de diverse feluri, carduri de credit si de debit, credite ipotecare, imobiliare, produse accesibile pe care le vom putea tranzactiona in sediile noastre, in reteaua de ATM-uri instalata in reteaua Postei Romane. Precum si sigur pe canalele de distributie online, mobile si website, Posta Romana si al bancii partenere.”,a precizat oficialul Postei.

Peste 19 milioane de locuitori beneficiaza de serviciile Postei Romane si peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reteaua postala proprie.
Compania a incheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), dupa cinci ani de pierderi.

Sursa: agerpres.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?