[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Prognoza PayU Romania: „piata de e-commerce va depasi pragul de 3 mld. euro in 2018”

31 ianuarie 2018

Piata de e-commerce se dezvolta constant, Romania inregistrand cea mai mare crestere la nivel european.

,,Pentru anul trecut, estimările PayU arată că întreaga piață de e-commerce s-a ridicat la 2,8 miliarde euro, urmând ca pragul de 3 miliarde să fie depășit în 2018.”” declara Marius Costin, Country Manager PayU Romania.

„Astazi este foarte usor sa creezi un magazin online la costuri accesibile si sa realizezi campanii de marketing eficiente prin care sa ajungi la clienti. Pentru a-si mentine trendul ascendent de crestere a business-ului si in 2018, comerciantii romani ar trebui sa tina cont de o serie de tendinte globale, sa fie pregatiti pentru schimbarile legislative si sa isi adapteze ofertele pentru clientii care devin din ce in ce mai rigurosi” a mai adaugat reprezentantul PayU Romania.

Care sunt tendintele în e-Commerce pentru 2018

1. Provocări legislative

În 2018, comercianții români trebuie să aplice noile schimbări legislative impuse de Uniunea Europeană. Este vorba în special de GDPR, noul regulament european privind protecția datelor personale care va intra în vigoare (și) în România începând cu data de 25 mai 2018. Din acel moment, antreprenorii online vor trebui să obțină acordul pentru specific pentru folosirea datelor cu caracter personal ale consumatorilor, aceștia din urmă putând să anuleze acest acord în orice moment. Printre altele, vor fi obligatorii păstrarea unei evidențe a activităților de procesare a datelor cu caracter personal, informarea clienților cu privire la elaborarea de profile pe baza acestor date și comunicarea scopului prelucrării acestor date. 

2. Comerțul transfrontalier

Comerțul transfrontalier se extinde din ce în ce mai mult. Un studiu recent[2] arată că 55% dintre românii care cumpără online au achiziționat deja produse de pe site-uri din alte țări. Motivul principal pentru care aleg să cumpere din afara țării ține de ofertele pe care le găsesc aici. Peste 7 din 10 cumpărători online români declară că aleg să cumpere din afara țării datorită ofertelor mai bune sau a brandurilor pe care nu le găsesc local, în timp ce 6 din 10 menționează că prețurile mai accesibile sunt un factor decisiv în acest caz.

,,În același timp, magazinele online din România sunt atractive pentru clienții străini. Anul trecut, top 3 categorii din care s-au achiziționat produse sau servicii de pe platformele locale cu carduri emise în afara țării sunt bilete de avion, telecom și marketplace-uri. Comercianții români trebuie să privească acest lucru ca pe o oportunitate pe care să o ia în calcul în strategia lor de extindere a business-ului. Iar alegerea unui partener de plată de încredere atât la nivel local, cât și internațional va face diferența în a le susține acest demers.” adaugă Marius Costin, Country Manager PayU România.

3. Inteligența artificială pentru toți

În 2017, cele mai recente instrumente tehnologice precum AI (inteligența artificială), AR (realitatea augmentată) sau VR (realitatea virtuală) au fost utilizate în principal de marii jucători de pe piața de e-commerce, în special din domeniul FMCG. Aplicarea lor în departamentele de marketing permite o mai mare personalizare a unei oferte a magazinului online, le oferă utilizatorilor o experiență de cumpărare complet nouă și permite analiza comportamentului consumatorilor.

Aplicarea unor soluții precum chatbots, cabine de probă virtuale sau alte modalități de testare virtuală a produselor ar putea deveni în curând un standard în comerțul electronic. Din aceste motive, comercianții care doresc să fie competitivi pe piață ar trebui să țină cont de acest trend în 2018.

4. Mobilul este în continuare ,,rege”

În cazul în care un magazine online nu are site-ul ajustat pentru dispozitivele mobile, 2018 este ultimul moment pentru a face acest lucru. Ultimele statistici arată că aproximativ 70% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil în detrimentul desktop-ului, în creștere cu 20% față de anul 2016[3]. Magazinele online ar trebui să ia în considerare nu doar realizarea unui site ,,mobile friendly”, ci și asigurarea unor metode de plată convenabile pentru utilizatori de pe dispozitivele mobile, așa cum este plata cu un singur click.

5. Noul rol al canalelor de socializare

În 2017 platformele sociale au încetat să aibă doar rol de comunicare și au descoperit potențialul pieței de e-commerce, oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a cumpăra de pe platformele lor. Drumul consumatorilor de la verificarea ofertei și până la achiziție ar trebui să fie cât mai scurt posibil, iar canalele de social media precum Instagram sau Facebook sunt instrumente ideale pentru acest scop. Din luna noiembrie a anului trecut, Facebook a lansat propria platformă de cumpărare care permite utilizatorilor să își vândă aici direct produsele. Este posibil ca în 2018 marketplace-ul Facebook să se consolideze pe piață, atrăgând noi vânzători din actualele marketplace-uri.

6. Portofoliu variat de metode de plată

În 2017, 4 din 10 utilizatori de internet din mediul urban au făcut cumpărături online cel puțin lunar[4]. În contextul în care din ce în ce mai multe persoane cumpără online, este important ca magazinele să le ofere posibilitatea de a plăti cu ce au în buzunar.

,,Procentul plăților online din total plăți a cunoscut cea mai mare creștere în ultimul an, ajungând la 12-14%. În acest trend ascendent, un portofoliu variat de metode de plată devine o condiție obligatorie. De la plata în rate, o metodă de plată care câștigă din ce în ce mai mult teren, și până la plata cu un singur click, PayU poate pune la dispoziție partenerilor săi peste 250 de metode de plată, în funcție de nevoile și specificul businessului adaugă Marius Costin.

În concluzie, un business de succes în e-commerce în 2018 trebuie să țină cont de legislația în vigoare, să privească în perspectivă spre extinderea internațională, să adopte canale și metode noi de promovare și să aibă alături parteneri de încredere.



[1]conform raportului european privind comerţul electronic publicat în 2017 de organizaţia Ecommerce Europe

[2] E-shopper barometer 2017 – Studiu global – Europa; realizat de DPD Grop, Noiembrie 2017

[3] Raportul pieței de e-commerce 2017, GPeC

[4] Studiu GPeC în parteneriat cu iSense Solutions, aprilie 2017

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?