[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Procentul clientilor digitalizati pentru bancile din Top 5 variaza intre o treime si 80%

Premium
4 noiembrie 2020

In ciuda accelerarii fara precedent a utilizarii canalelor digitale provocate de pandemie, adoptia este mult diferita de la banca la banca. O rapida monitorizare a comunicatelor bancilor din Top 5, releva ca ponderea numarului de utilizatori ai canalelor de banking la distanta (internet si mobile banking) in total clienti, variaza intre 30% si 80%.

Utilizarea canalelor digitale „a continuat să se intensifice” si la BRD, după cum reflectă avansul numărului de utilizatori activi unici ai serviciilor de internet și mobile banking, la 651 000 la sfârșitul lunii iunie 2020 (+19% în termeni anuali), potrivit datelor raportate de banca pentru primul semestru. La un portofoliu de clienti de putin peste 2 mil., rezulta ca rata de adoptie este de aproape 33%.

La Raiffeisen Bank situatia este similara. Numarul clientilor digitali (cei care utilizeaza aplicatiile de digital banking, Raiffeisen Online si Smart Mobile) a depasit 700.000 la mijlocul anului 2020, cu 19% mai mult fata de perioada similara a anului trecut. La acel moment, banca avea un portofoliu de peste 2,2 mil. clienti, cintre care 2,12 milioane de clienti persoane fizice, aproximativ 97.000 de IMM-uri si 5.700 de corporatii. Prin urmare, aproape o treime dintre clientii bancii utilizeaza canalele digitale.

La finele semestrului I din acest an, BT raporta ca are „aproximativ 2,9 milioane de clienti retail, 325.000 de clienti IMM & Micro si peste 10.000 de clienti corporate activi”. Adica un total de peste 3,2 mil. de clienti.

Dintre acestia, sunt peste 1,3 mil. de utilizatori BT24 Internet Banking la finele primului semestru din acest an, +10% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar cel de Mobile Banking este de 880.000, +28% in comparatie cu primul semestru din 2019. 

Intrucat nu poti sa ai mobile banking daca nu ai Internet banking (doar reciproca fiind valabila), se poate spune ca la jumatatea acestui an, BT avea 1,3 de clienti digitalizati – ceea ce inseamna o rata de adoptie de peste 40%.

In anuntul de presa cu rezultatele financiare dupa primele noua luni din acest an, BCR precizeaza ca are 1,75 mil. de clienti unici activi care folosesc internet si mobile banking.

BCR raporta la 31 decembrie 2019 un portofoliu de clienti care se ridica la 3,3 mil. de persoane, fizice si juridice, fata de 3,1 mil. la finele anului 2018. In acest an, banca a facut o curatenie in portofoliu si a indepartat clientii inactivi astfel ca la finele lunii septembrie, numarul clientilor a ajuns la 2,9 mil. In ciuda acestei scaderi, numarul clientilor digitali a continuat sa creasca astfel ca, in prezent, 6 din 10 clienti BCR folosesc aplicatiile de banking la distanta.

La solicitarea NOCASH, ING Bank a precizat ca la sfarsitul lunii octombrie 2020, dintre cei 1,4 mil de clienti ai ING Bank Romania, 1,14 mil de clienti folosesc Home’Bank. Aceasta inseamna o rata de adoptie a serviciului de internet & mobile banking de aproximativ 80%, pentru portofoliul bancii de persoane fizice. 93% dintre conectari (log-in) provin de pe dispozitive mobile.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?