[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Primul chatbot pentru antreprenorii din Romania este acum prezent si pe WhatsApp

11 mai 2020

Antreprenorii care lucrează cu Banca Transilvania pot afla informaţii despre conturile firmei de la chatbot-ul Raul inclusiv pe WhatsApp, pe lângă Facebook Messenger sau Skype, cum era până acum. Informaţii precum IBAN, soldul contului, cecuri şi bilete la ordin pot fi aflate instant, 24h/7, prin telefon.

Ca şi alte proiecte anunţate de bancă în martie şi aprilie a.c., lansarea a fost prioritizată de BT pentru a ajuta clienţii să facă #bankingdeacasă, de această dată prin una dintre cele mai familiare aplicaţii de pe telefon, WhatsApp.

„Prin chatbot, banca şi clienţii se întâlnesc online, acolo unde aceştia sunt deja, iar printre mesaje către prieteni sau familie, îi pot scrie şi lui Raul.”, potrivit comunicatului.

Raul este primul chatbot pentru antreprenori din România, lansat în 2018. Acum a devenit inclusiv primul chatbot care comunică prin WhatsApp informaţii financiare, iar pentru dezvoltarea lui Banca Transilvania a colaborat cu Vonage şi cu Druid.

Vonage este lider global pe piaţa soluţiilor de business în cloud, specializat pe soluţii de comunicare de tip mesagerie, chat, social media, video şi voce, iar Druid este companie românească specializată în dezvoltarea de asistenţi virtuali, cu care BT colaborează deja şi pentru alte proiecte digitale.

Pentru a comunica prin WhatsApp cu Raul, este necesară salvarea în agendă a numărului de telefon 0757 080 006.

De la chatbotul Raul, antreprenorii pot afla o serie de informatii despre soldul contului curent şi a cardului în lei și valută, IBAN-ul contului, soldul punctelor de loialitate pentru cardurile de credit, obligațiile de plată la cardurile de credit, respectiv la credite, cecurile şi bilete la ordin de plată, popriri pe cont sau cursul valutar.

Banca precizeaza ca securizarea informatiilor este facuta de WhatsApp, prin criptare integrala.

Până acum, Raul a oferit antreprenorilor aproape 270.000 de răspunsuri, în special prin Facebook. Ei au fost cel mai interesanţi de informaţii despre soldul conturilor şi cu privire la obligaţiile de plată pentru carduri.  

Banca Transilvania are cinci chatboţi în echipă, dintre care trei sunt asistenţi online pentru clienţi: Raul, Livia – pentru clienţii persoane fizice şi Ino – care ajută cu informaţii despre amânarea ratelor.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?