[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Primaria Sectorului 5 este singura din Bucuresti care refuza colectarea impozitelor pe Internet

16 mai 2012

16 mai, 2012 – Desi are contract cu BCR pentru acceptarea la plata a cardurilor inca din 2002, in prezent fiind instalate trei terminale POS, Primaria Sectorului 5 este ultima dintre toate primariile de sector care nu a trecut inca la colectarea impozitelor prin intermediul Internetului.

Primariile sectoarelor 2, 3, 4 si 6 s-au inrolat deja pe www.ghiseul.ro si permit plata prin card, de oriunde, folosind platforma de tranzactionare online dezvoltata de MCSI impreuna cu APERO. Primaria sectorului 1, chiar daca nu a fost inrolata inca in SNEP (Sistemul Electronic National de Plata a impozitelor prin card bancar direct pe Internet), a dezvoltat totusi site-ul propriu pentru a permite plata online, a impozitelor si taxelor locale, la adresa: www.impozitelocale1.ro.

In primul trimestru din acest an, in contul primariilor din Bucuresti inrolate in www.ghiseul.ro s-au efectuat peste 3.000 tranzactii de plati prin intermediul acestei platforme de tranzactionare. Se asteapta ca pana la sfarsitul acestui an sa creasca si mai mult gradul de tranzactionare, cu atat mai mult cu cat unele banci vor intra in campanii de informare a contribuabililor/clientilor cu privire la posibilitatea de plata a impozitelor si taxelor locale prin Internet.

In privinta Primariei Sectorului 5, cea mai recenta initiativa in materie de colectare a impozitelor si taxelor a fost anuntul conform caruia CEC Bank va permite aceasta colectare, din pacate in numerar, prin intermediul tuturor unitatilor sale din Bucuresti. Anterior, acest lucru era posibil, de mai multi ani, doar la trei unitati CEC Bank din sectorul 5.

Reprezentantii bancilor care au prezentat Primariei Sectorului 5 avantajele metodelor moderne de plata, inclusiv prin Internet, declara ca inca nu le este clar daca refuzul de pana acum este cauzat doar de o problema tehnica, care tine de gradul de informatizare al primariei, sau este o chestiune de alta natura, corelata cu profilul contribuabilului acestui sector.

Situatia din prezent de la Primaria Sectorului 5, in materie de plati prin Internet, este cu atat mai greu de inteles cu cat pasi in acest sens au fost facuti in premiera, oricat ar fi de greu de crezut, de aceasta institutie. Astfel, un comunicat de presa al SIVECO, postat pe site-ul companiei in 24 ianuarie 2003, anunta ca „Primaria Sectorului 5 din Bucuresti pune la dispozitia cetatenilor posibilitatea de a-si vizualiza si plati, rapid si comod, impozitele si taxele locale, prin mijloace electronice”. Era vorba de terminalele de tip info-chiosc, pe care primaria le-a inaugurat inca din aprilie 2002, terminale ce permiteau, printre altele, vizualizarea cuantumului exact al taxelor si impozitelor locale datorate.

La acel moment,primarul Marian Vanghelie declara: „Crearea acestui sistem informatizat de interfata intre Primarie si locuitorii Sectorului 5 in domenii de interes social, cultural si economic contribuie decisiv la familiarizarea cetatenilor cu noile mijloace electronice si la crearea mentalitatii ca informatica este la indemana oricui”. La 7 ani distanta, se pare ca lucrurile nu stau chiar asa: nu poti gasi site-ul oficial al Primariei Sectorului 5, oricat ai incerca sa folosesti „goagle”; singurul link afisat este http://www.sector5.ro, dar si acesta complet nefunctional.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?