[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Primăria Sectorului 1 incheie un protocol de colaborare cu Mastercard, pe 4 ani, pentru accelerarea digitalizarii serviciilor publice. „Este nevoie de un nou standard administrativ.”

22 iulie 2025

Sectorul 1 își face upgrade – nu doar tehnologic, ci și de viziune. Dorim să înlocuim cozile cu click-uri, hârtiile cu soluții și promisiunile cu acțiuni. Pentru aceasta este nevoie de un nou standard administrativ: digital, transparent, aproape de oameni. Transformarea reală începe cu alegeri curajoase și parteneriate strategice.”, a declarat George-Cristian Tuță, primar al Sectorului 1.

Sectorul 1, cu o populație de peste 215.000 de locuitori, este una dintre cele mai mari și dinamice comunități urbane din Capitală, iar colaborarea cu Mastercard urmărește să îmbunătățească interacțiunea cetățenilor cu administrația locală prin soluții tehnologice moderne. „Acest demers va fi susținut de Mastercard prin dezvoltarea unei infrastructuri digitale inteligente și crearea unui ecosistem interoperabil, care să eficientizeze interacțiunea dintre administrație și cetățeni prin tehnologie.” – potrivit comunicatului.

Mastercard spune ca prin această colaborare, administrația locală beneficiază de un cadru care reduce povara administrativă, simplifică procesele interne și optimizează relația cu comunitatea. „Peste 1.200 de angajați ai Primăriei Sectorului 1, din aparatul propriu, direcțiile subordonate și serviciile publice locale, vor avea acces la instrumente digitale care le eficientizează activitatea și contribuie la livrarea unor servicii mai rapide și mai transparente.”

Inițiativa urmărește trei direcții strategice majore: digitalizarea proceselor publice, promovarea tehnologiilor emergente și creșterea incluziunii digitale și a educației financiare. Unul dintre obiectivele protocolului este optimizarea și automatizarea proceselor administrative interne precum si furnizarea beneficiilor sociale prin mijloace digitale moderne (plăți online, aplicații mobile, carduri electronice).

Noutăți
Stay updated to the impact of emerging technologies in fintech & banking.
Banking 4.0 newsletter - subscribe
Cifra/Declaratia zilei

Dariusz Mazurkiewicz – CEO at BLIK Polish Payment Standard

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?