Prima misiune fintech internationala a Romaniei compusa din 7 start-up-uri dar si BNR. Bilant: un premiu, potentiale parteneriate si solutii pentru un „regulatory sandbox”.

9 decembrie 2019

Pe 4 și 5 decembrie, o delegație formată din reprezentanți ai companiilor ce activează în industria fintech și a serviciilor financiare ori conexe acestora, dar și ai autorităților locale, a luat parte, în Katowice (Polonia), la Impact CEE Fintech, una dintre conferințele importante organizate anual în regiunea Europei Centrale și de Est.

Pe parcursul celor două zile, participanții au avut posibilitatea să-și prezinte activitatea și produsele către audiența conferinței, în cadrul unui eveniment special organizat de către Fintech Camp, cu sprijinul Ambasadei României în Republica Polonă. Evenimentul s-a bucurat de participarea Excelenței Sale, domnul Ovidiu Dranga, Ambasadorul României în Republica Polonă, și a doamnei Ruxandra Avram, Directorul Direcției de Monitorizare a Infrastructurilor pieței financiare și a plăților din cadrul Băncii Naționale a României.

Din cadrul delegației au făcut parte companiile Symphopay, Payvent, iFactor, Omnicredit, Creditez, TypingDNA și Finqware, ultimele două fiind selectate în avans de către organizatorii conferinței pentru a-și prezenta produsele pe scena principală a evenimentului, iar TypingDNA câștigând și premiul publicului în cadrul Inspire Session.

De asemenea, cu sprijinul Ambasadei Marii Britanii la București, membrii delegației au avut ocazia să discute cu Laura Navaratnam, directorul Innovation Hub din cadrul Financial Conduct Authority (FCA), autoritatea ce monitorizează piața serviciilor financiare din Marea Britanie, despre bune practici în relația cu autoritățile și posibilitatea de extindere pe piața britanică.

Un subiect important atins în cadrul acestor discuții a fost cel al inițierii în România a unui „Regulatory Sandbox” – o intenție a mediului fintech susținută de către Banca Națională a României, reprezentanta reglementatorului britanic împărtășind diverse concluzii pe baza experienței FCA, prima autoritate de reglementare care a introdus acest concept în urmă cu câțiva ani, ulterior preluat de mai multe țări.

“Fiind selectați în prealabil în finala competiției de pitching Impact Fintech ’19, eram deciși să mergem la acest eveniment. Cadrul oferit de prima misiune internațională fintech organizată de Fintech Camp cu implicarea Ambasadei României în Republica Polonă ne-a dat mult mai multă expunere și ne-a ajutat să construim relații cu potențiali parteneri polonezi. Faptul că am avut ocazia să interacționăm direct cu 6 bănci poloneze și cu alte companii locale din domeniu ne dă o perspectivă optimistă pentru o potențială intrare pe piața locală în viitorul apropiat,” a declarat Cosmin Cosma, CEO Finqware, una dintre companiile participante în cadrul delegației.

“Delegația pe care am reușit să o coordonăm la Katowice a fost un prim pas promițător pentru  stabilirea unor relații ale comunității antreprenoriale de fintech din România cu piețele din regiune. Suntem la finalul unui an în care contactele cu alte piețe din Europa au crescut, iar în 2020, planul nostru este ca astfel de delegații să aibă loc regulat, cu sprijinul asociațiilor de fintech din alte piețe și, astfel, companiile locale să fie în contact cât mai devreme și în mod regulat cu dinamica piețelor pe care le țintesc pentru extindere”, a declarat Tudor Stanciu, în calitate de organizator al acțiunii din partea Fintech Camp.

Mai multe informații despre cele întâmplate la Katowice vor fi împărtășite la ultimul eveniment al Fintech Camp din acest an, miercuri, 11 decembrie 2019, când comunitatea locală de fintech se va strânge pentru a discuta cu reprezentanții Twispay, Pago și Symphopay despre evenimentele importante din industria fintech europeană și locală.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?