[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Premiera mondiala: BRD emite doua noi carduri de credit care marcheaza lansarea globala a serviciului Mastercard – Plata in rate

22 noiembrie 2016

Dupa ce a reusit in 2005 sa obtina un record mondial in lumea Visa, prin emiterea a 520.000 de carduri in numai doua luni, BRD stabileste acum o noua premiera mondiala, de aceasta data pentru cardurile MasterCard. Este vorba despre lansarea probabil a celui mai complex card de credit din Romania, care permite plata in rate a cumparaturilor efectuate online si la POS, oriunde in lume.

Si totusi, sunt banci in Romania care ofera deja plata in rate oriunde in lume. In ce consta premiera BRD?

Premiera mondiala este data de faptul ca BRD este primul emitent din lume care se inscrie pe platforma MasterCard Instalments. MasterCard anunta intentia de a lansa acest program in ianuarie 2016, cand mentiona ca el va fi pilotat la nivelul Europei in a doua parte a acestui an.

In plus, pentru sume mai mari de 200 lei, posesorul cardului poate alege in cate rate vrea sa plateasca direct la POS-ul comerciantului, introducand singur numarul de rate (intre 2 si 18 rate cu dobanda zero), fără a fi limitat la o anumită rețea de comercianți parteneri. Astfel, posesorii de carduri au opțiunea de a plăti în rate pentru cumpărături efectuate atât în rețeaua de magazine partenere a BRD, cât și a Mastercard, respectiv după efectuarea tranzacției, prin eșalonarea costului în funcție de planul de rate preferat.

Printre caracteristicile de bază ale noului card se mai adauga opţiunea „Cash în rate”, un beneficiu care oferă posibilitatea de a transfera o parte din limita de credit în orice cont curent al deținătorului și rambursarea acesteia în maximum 36 de rate egale, cu dobândă.

Nu in ultimul rand, noile carduri de credit permit cumularea totală sau parțială a plăților efectuate pe parcursul unei luni într-un plan de rate egale extins până la 36 de luni. Pentru aceasta este nevoie doar de un apel la My BRD Contact.

Cardurile sunt prevazute cu tehnologia contactless, au o perioada de gratie de pana la 55 de zile si permit refinantarea in conditii avantajoase. Astfel, clientii care au folosit alte carduri de credit, acum isi pot transfera cheltuielile pe acest card, BRD oferind posibilitatea de plata a debitului in 36 de rate cu dobanda zero.

Toate acestea ii fac pe oficialii BRD sa spuna ca au lansat cel mai complex si complet program de carduri de credit din Romania. Mai mult, acestia considera ca noile produse nu se adreseaza celor care au nevoie de bani ci celor care sunt in cautare de beneficii,

„Am conceput un produs bancar care se poziționează mai degrabă în zona de lifestyle decât în zona de produs de nevoi. Folosit corect, cardul de credit are menirea să completeze și să îmbunătățească stilul de viață al clienților noștri, facilitându-le accesul la beneficiile unice pe care produsul le oferă și, în același timp, punându-le la dispoziție soluții flexibile pentru o mai bună administrare a bugetului personal, prin intermediul sistemelor de rate și a ofertei de refinanțare”, a precizat Gabriela Simion, Director Executiv, Marketing și Managementul produselor, BRD. „Am fost atenți la aspectele care pot îmbunătăți experiența clientului cu banca, și de aceea clienții noștri vor primi cardul acasă sau la birou, îl vor activa prin intermediului unui cod PIN primit prin SMS, în timp ce plățile online vor beneficia de sistemul 3D Secure cu parolă dinamică pentru un plus de confort și siguranță”, a mai adăugat Simion.

campania BRD dusi cu cardul

De ce s-a optat pentru Romania? Oficialii MasterCard spun ca in tara noastra se inoveaza mult si, in plus, exista un apetit ridicat pentru plata in rate.

De ce s-a optat pentru BRD? Mai degraba banca a tinut sa fie prima institutie din Romania care implementeaza acest serviciu incercand sa ofere un avantaj competitiv in relatia cu ceilalti jucatori pe piata cardului de credit. Dintre cele 2,3 mil de carduri din portofoliul BRD, in jur de 50.000 sunt carduri de credit. La nivel de grup, BRD Finance a fost mai prezenta pe piata cardului de credit, contruindu-si in timp un portofoliu de peste 150.000 de carduri. Prin aceasta mutare, BRD incearca sa se repozitioneze strategic pe o piata in care pana acum nu a contat (o cota de numai 2% in prezent), obiectivul fiind de a ajunge in top 3 emitenti in urmatorii cinci ani, ceea ce ar insemna o crestere de zece ori a portofoliului de carduri de credit.

„Piața cardurilor de credit este una dintre cele mai dinamice din gama produselor dedicate segmentului retail – persoane fizice, iar BRD a avut până acum o prezență relativ redusă pe această piață. Pentru că suntem unul dintre liderii pieței de carduri, ne-am dorit dintotdeauna să ne completăm oferta cu un card de credit inovator, polivalent, flexibil, care să răspundă nevoilor de zi cu zi ale consumatorilor. Și iată că suntem acum în măsură să oferim, alături de Mastercard, unul dintre cele mai bune carduri de credit de pe piața românească”, a declarat Gheorghe Marinel, Directorul General Adjunct, Retail și IMM, al BRD.

BRD nu va avea o perioada de exclusivitate din partea MasterCard in furnizarea acestui serviciu. In curand vor urma si alte banci, atat din Romania cat si din alte tari. La nivelul Europei, in aceasta etapa de inceput au mai fost incluse doar doua tari: Ungaria si Marea Britanie.

„Serviciul Mastercard – Plata în rate a fost conceput pentru a le oferi deținătorilor de carduri un control superior, mai multă transparență și o extensie a capacității de cumpărare, asigurându-le în același timp o experiență de plată rapidă, simplă și sigură, oriunde în lume Mastercard – Plata în rate este acceptat. Pe lângă România, serviciul va fi implementat în anumite piețe europene în primul trimestru al anului viitor, urmând ca baza de acceptare să fie extinsă ulterior pe parcursul anului 2017.”, se arata in comunicatul de presa.

“Suntem mândri să vedem România implementând, în premieră internațională, o nouă soluție de plată cu cardul, concepută în jurul ideii de flexibilitate și creștere a puterii de cumpărare a consumatorilor. Le mulțumim partenerilor noștri de la BRD pentru că ne sunt din nou alături, recunoscând inovația și beneficiile serviciului Mastercard – Plata în rate, precum și FF Group România, proprietarul primului lanț de magazine înrolate în acest serviciu, respectiv rețelele Nike, Collective, Calvin Klein Jeans, Kix și Follie Follie. Noua opțiune le va permite consumatorilor să beneficieze de condiții și avantaje neegalate în piața din România, în materie de control, transparență și accesibilitate, cât și o experiență de plată unică la nivel global, traita in premiera chiar în țara noastră”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager, România, Mastercard.

In cadrul evenimentului, Andrew Buckley, Senior Vice President Core Products, Europa – Mastercard, a efectuat prima tranzactie comerciala cu un card BRD utilizand functionalitatile solutiei de plata Mastercard – Plata in rate. Acesta a cumparat de 380 de lei dintr-un magazin Nike si a optat sa plateasca in trei rate (foto jos). Ca o picanterie, PIN-ul cardului era scris in palma.

Acesta a declarat ca Romania ar putea ajunge in doi ani la nivelul la care 20% din consumul realizat pe cardurile de credit sa fie in rate. Romania poate depasi astfel unele tari europene, cum ar fi Croatia, care este la borna de 10%, sau Marea Britanie, unde obiceiul de plata in rate este aproape inexistent, dar ramane sub piete ca Turcia, unde ponderea platilor cu cardul in rate este la nivelul de 33%, si Brazilia, care se apropie de 50%.

Andrew Buckley_Mastercard_first live payment with Mastercard Instalments

 

De asemenea, cardurile de credit BRD oferă și beneficii suplimentare precum programul de reduceri în peste 500 de locații partenere, disponibil prin platforma online Extrabeneficii.brd.ro şi reduceri la comercianţii incluşi în programul MasterCard Premium. La acesta se adauga o ofertă completă de asigurări si acces în saloanele VIP ale aeroporturilor din Cluj și Timișoara pentru cardurile de credit Gold.

Consumatorii care aleg, până la finalul lunii ianuarie 2017, cardul de credit BRD beneficiază de 18 rate fără dobândă oriunde în lume, comision de acordare 0, comision de administrare 0 în primul an și intră automat în tragerea la sorți pentru premiul în valoare de 15.000 de euro cash, dacă au folosit cardul de credit pentru cumpărături de minimum 1.000 lei. Dupa aceasta perioada, numarul de rate va fi redus la 6 iar comisionul de administrare va fi de 50 de lei in cazul cardurlui de credit standard si de 150 de lei pentru varianta Gold a cardului.

Cardurile permit o linie de credit de pana la 25.000 lei in cazul standard si 60.000 lei pentru cardul Gold, rata anuala a dobanzii fiind in acest moment de 16,9%, cu 30% mai jos decat dobanda standard. Se pot califica pentru obtinerea unui card de credit standard toti clientii ale caror venituri nete cu caracter periodic sunt de minim 500 lei – in acest caz linia de credit putand fi de pana la 1500 lei.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?