Deși ING a raportat constant creșteri în gradul de utilizare a canalelor digitale, perioada regimului de izolare a contribuit la intensificarea comportamentului digital. „Pentru prima dată în România, volumul plăților cu cardul l-a depășit pe cel al retragerilor de numerar de la ATM-uri,” potrivit unui comunicat ING Bank Romania.
„Adopția tehnologiei în societate este accelerată în urma pandemiei și observăm acest fapt și în comportamentul clienților noștri. Ei au avut dintotdeauna o apetență mai ridicată pentru soluții digitale, iar, în prezent, 64% dintre clienții noștri utilizează exclusiv aplicația de mobil Home’Bank. Acum, observăm și evoluții specifice, determinate de criza sanitară. În perioada de izolare, 50.000 de clienți au devenit noi utilizatori ai aplicației mobile Home’Bank. De asemenea, am observat o creștere cu 27% a numărului de tranzacții e-commerce, comparativ cu aceeași perioadă din 2019.”, a afirmat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.
Numărul clienților IMM care au început să folosească ING Business (platforma de internet banking omni-channel dedicată companiilor mici și medii) a crescut cu 47% comparativ cu iunie 2019, în timp ce numărul tranzacțiilor s-a majorat cu 67% față de aceeași perioadă a anului trecut. 11% din totalul tranzacțiilor din platformă sunt realizate de pe mobil.
Începând cu luna martie, 50.000 de clienți și-au activat contul de ING Home’Bank, în urma campaniei de comunicare #Stay@HomeBank, care a reamintit clienților cum pot înlocui un drum la bancă cu o operațiune în aplicație. În prima jumătate a anului, cei un milion de clienți activi Home’Bank s-au autentificat de peste 100 de milioane de ori în platformă.
Totodată, clienții au accesat mai multe servicii și produse prin Home’Bank. Aproximativ 44% din totalul creditelor de nevoi personale au fost accesate în aplicaţie, iar peste 50% din investițiile în fonduri mutuale au fost realizate online.
Banca spune ca „gradul de utilizare al ING Home’Bank are potențial de creștere, în special în urma îmbunătățirilor aduse aplicației mobile”, ținând cont de feedback-ul clienților. Chiar și în perioada stării de urgență, cu peste 95% dintre angajați lucrând de acasă, ING Bank România a continuat procesul de tranziție către o tehnologie mobilă nativă. „Aceasta va aduce o experiență mai bună de utilizare printr-un meniu intuitiv, ce surprinde mai bine opțiunile disponibile în aplicație”, mai precizeaza banca.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: