[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Premiera – BCR facilitează serviciile și produsele bancare pentru clienții cu deficiențe de auz

30 septembrie 2021

Angajații BCR se conectează la aplicație și trimit un apel care ajunge în același timp la toți interpreții disponibili pe platformă. Legătura cu interpretul este realizată la cerere și nu necesită echipamentul tehnic al clientului. Primul interpret care preia acest apel este pus în legătură directă audio-video cu angajatul BCR care se află lângă beneficiarul final, iar comunicarea poate avea loc.

Banca Comercială Română a încheiat un parteneriat cu Asociația Națională a Surzilor din România, prin care facilitează serviciile și produsele bancare pentru persoanele cu deficiențe de auz prin utilizarea aplicației „Voci pentru Mâini”. „BCR devine astfel prima instituție bancară din România care va putea deservi clienții care au deficiențe de auz și care cunosc limbajul mimico-gestual, conform nevoilor lor specifice,” potrivit comunicatului de presa.


„Digitalizarea și educația rămân segmentele noastre de dezvoltare prioritare, însă și mai important pentru noi este să fim atenți la nevoile celor din jur. Digitalizarea intervine și de această dată și ne oferă o soluție utilă prin conexiunea cu interpreții care activează în cadrul aplicației Voci pentru Mâini. Mizăm pe respectarea drepturilor și tratamentul echitabil al fiecărui client și credem că accesibilizarea serviciilor bancare pentru persoanele surde sau cu deficiențe de auz este un pas firesc într-o societate care este preocupată de prevenirea sau limitarea unor situații de dificultate pentru anumite categorii de oameni”, a declarat Dana Dima, Vicepreşedinte Executiv Retail şi Private Banking, Banca Comercială Română.

„Voci pentru Mâini este, poate, cel mai ambițios proiect al Asociației Naționale a Surzilor din România din ultimii ani și totodată, o soluție foarte eficientă pentru creșterea numărului de servicii de interpretare pe care le putem oferi, deoarece se poate interveni imediat iar riscul de indisponibilitate este astfel eliminat. În multe județe din România nu există decât un singur interpret de limbaj mimico-gestual autorizat sau, mai grav, nici măcar unul. Astfel, interpretarea la distanță devine chiar o necesitate. Suntem recunoscători și onorați să fim partenerii Băncii Comerciale Române în acest demers de creștere a nivelului de incluziune pentru beneficiarii noștri”, a declarat Elisabeta Paraschiv, Vicepreședintele Asociației Naționale a Surzilor din România.

Cum funcționează aplicația

Voci pentru Mâini” este o aplicație dezvoltată de către Asociația Națională a Surzilor din România și finanțată de Fundația Orange, fiind o soluție de comunicare care urmărește reducerea barierelor de distanțare dintre interpret și persoana cu deficiență de auz.

Aplicația permite conexiuni video și audio, prin intermediul telefoanelor mobile cu sistem de operare Android și pune la dispoziție servicii de interpretare indiferent de locația interpretului. Tot ceea ce contează este ca persoana cu deficiență de auz să se afle, la momentul respectiv, lângă persoana cu care trebuie să comunice.

Concret, angajații BCR se conectează la aplicație și trimit un apel care ajunge în același timp la toți interpreții disponibili pe platformă. Legătura cu interpretul este realizată la cerere și nu necesită echipamentul tehnic al clientului. Primul interpret care preia acest apel este pus în legătură directă audio-video cu angajatul BCR care se află lângă beneficiarul final, iar comunicarea poate avea loc. Toți interpreții care folosesc aplicația sunt autorizați conform legii.

Serviciul este disponibil persoanelor care se prezintă în unitățile BCR din întreaga țară, de luni până vineri, în intevalul 9:00 – 17:30, cu excepția sărbătorilor legale.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?